استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: جزییات ساعت و فعالیت ادارات و اصناف در هفته پایانی فروردین در نشست روز یکشنبه با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس با شرکت استانداران مشخص شد.
کد خبر: ۸۳۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 05 April 2020

غلامرضا شریعتی با اشاره به نشست امروز، ۱۷ فروردین ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با شرکت استانداران برگزار شد توضیح داد: در این نشست برای هفته پایانی فروردین ماه (۲۳ تا ۳۱ فروردین) در حوزه های مختلف تصمیماتی گرفته شد از جمله اینکه مدارس و دانشگاه ها تا پایان فروردین ماه همچنان تعطیل است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: درخصوص اصناف از ۲۳ فروردین آن دسته از اصنافی که طبق اعلام وزارت بهداشت کم خطرتر هستند مجاز به فعالیت خواهند بود و اصناف سطح دوم در پایان فروردین ماه در مورد آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا ادامه داد: در بخش های تردد بین استانی تا پایان فروردین ماه اجازه ورود به ماشین های سواری و مسافری داده نخواهد شد و ورودی های استان باید تحت مراقبت فرمانداران، بسیج، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های ذیربط باشد.

شریعتی اضافه کرد: درخصوص رفت و آمد بین شهری هم در حد امکان سختگیری شود و سفرها محدود به موارد ضروری باشد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بنا بر تاکید رئیس جمهور محترم از مردم می خواهم که همچنان در خانه بمانند و روند فعلی که با همراهی خوب و صبر مردم عزیز بوده، ادامه داشته باشد و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی در خصوص چگونگی فعالیت ادارات در هفته پایانی فروردین ماه تصریح کرد: کارکنانی که وضعیت با ریسک بالا داشته از جمله افراد دارای بیماری های زمینه ای، قلبی، عروقی، دیابت، ریوی، فشار خون و همچنین زنان شیرده یا باردار در محل کار حاضر نشده و حداکثر دو سوم پرسنل در محل خدمت حضور داشته باشند و ساعت کار از تاریخ ۲۳ فروردین ماه تا اطلاع ثانوی از ۷ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر خواهد بود.

شریعتی بیان کرد: در حوزه تولید بخش عملیات تولید همچنان ادامه داشته باشد و حمل کالا و ارزاق همچون گذشته بلامانع است اما مواردی که امکان گسترش بیماری دارد همچون اماکن متبرکه، مساجد، نمازهای جمعه و جماعت تا پایان فروردین ماه همچنان تعطیل خواهد بود و روند فاصله گذاری ها همچنان با مراقبت ادامه خواهد داشت. همچنین اصنافی که نسبت به دستورالعمل ها تخلف داشته باشند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده، قطار مسافری تا پایان فروردین ماه نخواهیم داشت.

شریعتی در پایان اظهار داشت: تصمیم ستاد ملی بر این است که هم مراقبت های کافی و سختگیرانه شود و در عین حال هم معیشت و اقتصاد دیده شود و شرایط لازم برای کسانی که از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار گرفته اند به نحوی فراهم شود که این افراد بتوانند تا حد امکان از زیر بار سختی ها خارج شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار