مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: تنها موزه مردم شناسی قلعه والی شهر ایلام با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به سیستم حفاظت الکترونیکی با نصب دوربین مداربسته مجهز و ساماندهی می شود.
کد خبر: ۸۳۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 08 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: هدف از این اقدام  حفاظت بهتر از موزه مردم شناسی است که با ایجاد فضایی مناسب ابزار و لوازم زندگی مردم در دوره های مختلف تاریخی و حفاظت از اشیا به نمایش می گذارد.

وی افزود: این گنجینه به سبب تنوع غرفه‌ها و موضوع ها، مورد توجه خاص گردشگران و دوستداران فرهنگ ایران و ایلام قرار گرفته است چرا که موزه مردم شناسی نماد فرهنگی استان برای شناساندن مولفه های فرهنگی، اجتماعی، ارزش ها، اعتقادات و باورهای مردم ایلام در گذشته بوده است.

شنبه زاده یادآور شد: هم اکنون موزه مردم شناسی شهر ایلام از غنی ترین موزه های تخصصی مردم شناسی محسوب می شود که معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاق های قلعه والی از بخش های مهم موزه است.

بهره مندی ۱۱۸ صنعتگر از تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: سال گذشته ۱۱۸ صنعتگر در بخش صنایع‌دستی از تسهیلات مشاغل خانگی در استان بهره مند شدند.

شنبه زاده اظهار داشت: این تسهیلات در ۲ حوزه پشتیبان و مستقل به ۱۱۸ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی در سال ۹۸ پرداخت و تعدادی هم برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی افزود: سالانه تعداد بسیاری از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزش مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آنها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

شنبه زاده همچنین در خصوص اقامتگاه های بوم گردی گفت: همچنین سال گذشته ۲۸ اقامتگاه بوم گردی در استان با سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد ریال و با اشتغازایی ۸۰ نفر به بهره برداری رسید.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۸ اقامتگاه بوم‌گردی با اشتغالزایی ۱۷۴ نفر در استان فعال است، افزود: هدف از تقویت بوم‌گردی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب‌وکار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام همچنین گفت: با توجه به نیاز استان و ظرفیت مناطق گردشگری برای اجرای طرح های گردشگری و بوم گردی در سال ۹۸ تعداد ۱۴ طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح ها شامل مجتمع های گردشگری و تفریحی همچنین اقامتگاه های بوم گردی در ایلام و دیگر شهرستان های تابعه بوده که اجرای آنها مورد موافقت قرار گرفته است.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار