رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به بارش گسترده تگرگ در سراسر استان گفت: درختان میوه زودگل و کشت‌های کلزا و گندم در برابر رگبار تگرگ دوام نیاورده و آسیب دیده‌اند که میزان خسارت‌ها در حال پایش و بررسی است و در صورت تداوم این شرایط باید منتظر ضرر و زیان‌های بیشتری بر بخش کشاورزی استان باشیم.
کد خبر: ۸۳۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 10 April 2020

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به بارش گسترده تگرگ در سراسر این استان گفت: درختان میوه زودگل و کشت‌های کلزا و گندم در برابر رگبار تگرگ دوام نیاورده و آسیب دیده‌اند که میزان آن در حال پایش و بررسی است.

به گزارش تابناک همدان؛ منصور رضوانی جلال افزود: از شب گذشته شاهد رعد برق و ریزش وسیع تگرگ در تمام مناطق استان بودیم و بررسی های اولیه ما از آسیب دیدگی بخشی از باغ‌ها و زراعت استان حکایت دارد.

وی اضافه کرد: بی تردید درختان میوه تک هسته ای و زودگل مانند زردآلو و بادام زیر رگبار تگرگ تاب نیاورده و بیشترین آسیب را متحمل شده اند.

رضوانی جلال گفت: علاوه بر باغ‌های استان، کشت کلزا و گندم که به مرحله چند برگی رسیده اند نیز زخمی شده و میزان خسارت وارد آمده در حال بررسی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در این شرایط از کشاورزان و باغداران کاری ساخته نیست اما هشدارها و توصیه لازم برای ایجاد برخی پوشش های محافظ به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی ریزش تگرگ ادامه دارد، افزود: در صورت تداوم این شرایط باید منتظر ضرر و زیان های بیشتری بر بخش کشاورزی استان باشیم.

به گفته رضوانی جلال اگر سرمای بهار شدت یابد و دمای هوا به زیر صفر برسد باید سرمازدگی محصولات زراعی و باغی را هم به خسارت تگرگ اضافه کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان با اشاره به اینکه زراعت و باغداری این استان همواره در معرض خطر سرمازدگی، تگرگ و سیل بوده است از کشاورزان خواست علاوه بر جدی گرفتن توصیه های هواشناسی به محتوای پیامک‌های آموزشی که برای آنها ارسال می کنیم توجه کنند.

آذرماه سال گذشته بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان غرامت سیل به کشاورزان همدانی در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات پرداخت‌شد.

سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در بخش کشاورزی همدان تولید می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار