نایب‌رئیس بانوان هیأت کاراته استان قم گفت: نخستین رقابت رسمی سال 1399 کاراته بانوان را در سه رده سنی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۳۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۲ 11 April 2020

به گزارش تابناک قم، محدثه اخویان، اظهار کرد: بخش بانوان هیأت کاراته استان قم نخستین رقابت رسمی این رشته در سال 1399 را با عنوان مسابقات مجازی و با شعارهای «در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم» و «کرونا را شکست می‌دهیم» با حضور افراد واجد شرایط در رشته‌های کاتا و کومیته برگزار می‌کند.

وی افزود: این رقابت‌ برای تمامی سبک‌های آزاد و کنترلی زیر مجموعه هیأت کاراته قم برنامه‌ریزی شده و از طریق ارسال ویدئو توسط ورزشکارانی که شرایط شرکت در مسابقات را دارند به هیأت کاراته استان قم ارسال می‌شود تا در پایان به برترین‌ها از سوی این هیأت حکم و مدال‌های طلا، نقره و برنز اهدا شود.

نایب‌رئیس بانوان هیأت کاراته استان قم اضافه کرد: این مسابقات در رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان برگزار می‌شود و هر شرکت کننده مجاز به رقابت در یک رشته است، ضمنا ویدئوهای ارسالی از هر کاراته‌کا باید به شکل افقی و واضح بوده و تمام قد افراد و محیط اجرای کاتا را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: مسابقات سبک‌های کنترلی رده خردسالان و نونهالان در سه گروه کمربندی زرد و نارنجی، سبز و آبی و بنفش، قهوه‌ای و مشکی برگزار می‌شود، کاراته‌کاهای دیگر رده‌های سنی نیز در دو گروه کمربندی زیر قهوه‌ای و مشکی با یکدیگر مسابقه می‌دهند، ضمن اینکه رده‌ کمربندی زرد نیز با توجه به طراحی مربی کومیته به اجرا می‌پردازد.

اخویان افزود: رقابت در سبک‌های آزاد رده خردسالان و نونهالان را در سه گروه کمربندی نارنجی و آبی، زرد و سبز، قهوه‌ای و مشکی برگزار برنامه‌ریزی کرده‌ایم و دیگر رده‌های این بخش نیز در دو گروه کمربندی زیر قهوه‌ای و مشکی با یکدیگر برای به دست آوردن رتبه‌های برتر رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: کاتاهای قابل اجرا برای سبک‌های کنترلی در رده زیر قهوه‌ای شامل کاتاهای هیان و در رده بالای قهوه‌ای توکویی کاتا یا کاتای اختیاری است، همچنین کاتاهای مجاز در سبک‌های آزاد در رده زیر قهوه‌ای شامل تایکیوکو سوتوایچ، نی، سالن، پینان سوتوایچ، پینان سوتوسان و در رده بالای قهوه‌ای کاتای اختیاری است.

نایب‌رئیس هیأت کاراته استان قم در پایان اظهار کرد: کاراته قم از استعدادهای بسیاری زیادی برخوردار است و تمام کاراته‌کاها اکنون که باشگاه‌ها و اماکن ورزشی تعطیل هستند به شکل اختصاصی و فردی در خانه تمرین می‌کنند، آنها در خانه مانده‌اند و با این کار در واقع برای شکست کرونا رقابت می‌کنند، ما هم با برنامه‌ریزی نخستین رقابت سال 99 در فضای مجازی خواستیم این عزیزان هم در فرم مسابقه باقی بمانند و هم اینکه با تداوم ماندن در خانه کرونا را از بین ببریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار