رئیس کل دادگستری البرز:
رئیس کل دادگستری البرز گفت: با اجرای قرنطینه سه لایه در ندامتگاه‌ها و دادن مرخصی به زندانیان واجد شرایط، تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در بین زندانیان استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۳۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 11 April 2020

فرد مبتلا به کرونا در زندان‌های البرز وجود ندارد

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین فاضلی هریکندی در نشست شورای مدیران دادگستری البرز اظهار کرد: سال گذشته سالی توام با چالش‌ها و چشم اندازهای جدید برای دادگستری استان بود که توانستیم با همراهی همکاران از آن عبور کنیم.

وی با بیان اینکه سفر آیت الله رئیسی به استان نقطه عطفی برای دستگاه قضایی استان بود، افزود این سفر برای اولین بار از زمان تاریخ تشکیل استان البرز انجام شد و با عنایات ویژه‌ای که رئیس قوه قضائیه داشت بسیاری از چالش‌های قضایی دادگستری استان در زمینه زیرساخت‌ها و منابع انسانی که از ابتدای تاسیس همراه این مجموعه بود برطرف شد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز توضیح داد:  تکمیل ساختمان دادگستری کل استان البرز و احداث مجتمع‌های قضایی در کرج، کمالشهر، ماهدشت، اشتهارد، چهارباغ، نظرآباد و فردیس از مصوبات مهم این سفر بود.

وی با اشاره به دیگر مصوبات این سفر توضیح داد: به زودی بسیاری از کمبودهای نیروی انسانی استان در بخش قضایی و اداری برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر بکارگیری نیروهای بومی در انتصابات مدیریتی دادگستری به دلیل شناخت بهتر از شرایط استان و ایجاد انگیزه در بین کلیه کارکنان گفت: از آنجایی که از همان ابتدا این اعتقاد وجود داشت برای تحقق آن نیازمند شناخت و بررسی‌های بیشتر بودیم که نتیجه آن ایجاد تغییرات مدیریتی در روئسای دادگستری و دادستان های استان در روزهای اخیر بود.

وی تشکیل شورای تحول قضایی استان البرز را یکی از ویژگی‌های مختص دادگستری استان دانست و گفت: برای اولین بار بین دادگستری‌های کشور بعد از ابلاغ طرح تحول قضایی این شورا در استان البرز تشکیل شد و برنامه تحول قضایی استان با محوریت طرح تحول قضایی و نیازهای بومی استان تدوین و وارد فاز عملیاتی شد که معیار ارزیابی کلیه مدیران و کارکنان است.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۶ قاضی و ۱۷۵ کارمند به کارکنان استان اضافه شده  افزود: این منابع انسانی جذب شده به غیر از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان است که در سال جدید پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره کارآموزی قضایی برای اولین بار در استان گفت: در این دوره بالغ بر ۳۷ کارآموز شرکت دارند در حال گذراندن دوره‌های آموزشی خود هستند که بخش زیادی از آن‌ها اعلام تمایل کرده‌اند در استان البرز خدمت خود را انجام دهند.

وی با توجه به گزارش تحلیلی ارائه شده از سوی دبیر شورای تحول قضایی استان البرز در خصوص عملکرد دادگستری استان در سال ۹۸ و چشم انداز سال جاری اظهار داشت: اجرای کامل همه برنامه های تحولی در سال جاری از همه مدیران و کارکنان واحدهای مختلف قضایی دادگستری استان مورد انتظار و تاکید است و با اتخاذ راهکارهای تشویقی و نیز در صورت لزوم تذکر و توجه، حتما بر اجرای دقیق این برنامه ها در بازه های زمانی دو هفته، پایان ماه و نیز هر سه ماه نظارت خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در پرونده‌های معوق و مسن نیز اقدامات خوبی انجام شده و در سال ۹۸ موفق شدیم ۴۹ درصد کاهش را ثبت کنیم که شیوع کرونا منجر به اخلال در اجرای برنامه‌های مدون شد که امیدواریم بتوانیم در ۶ ماهه نخست امسال به اهداف مدنظر برسیم.

وی افزود: توزیع متوازن خدمات قضایی و تکریم مراجعان در کلیه نقاط کرج یکی از برنامه‌های مورد پیگیری بوده که بدین منظور با ایجاد مجتمع‌های ماهدشت، محمدشهر و کمالشهر مناطق جنوب اتوبان تهران- کرج و شرق کرج تحت پوشش قضایی قرار خواهند گرفت.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در ادامه با اشاره به وقوع ناآرامی در برخی زندان‌های کشور بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده این موضوع در استان البرز رخ نداد که مرهون برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور ایجاد قرنطینه سه لایه در ندامتگاه‌ها و اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط است که در نتیجه این تدابیر تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در بین زندانیان گزارش نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار