مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان :
اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان موفق شد با میزان 87.20 درصد، بالاترین درصد جذب اعتبارات استانی را در بین 32 استان کشور از آن خود کند.
کد خبر: ۸۳۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 11 April 2020

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال 1354به منظور احداث، توسعه، ترمیم و نوسازی ساختمان مدارس، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز آنها و نیز تعیین معیارها و استانداردهای مطلوب فضاهای آموزشی و پرورشی در وزارت آموزش و پرورش تأسیس و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان بازوی عمرانی عهده‌دار ساخت و تامین فضاهای آموزشی و پرورشی داخل و خارج از کشور شد.

بزرگترین دارایی این سازمان، نیروی انسانی متخصص و متعهد است. روحیه جهادی و خستگی ناپذیر کارکنان، مهندسان و معماران این سازمان برای اعتلای میهن، منشاء دستاوردهای درخشانی در نوسازی، بازسازی، مقاوم سازی، افزایش ایمنی، استانداردسازی و ارتقای چشمگیر کمی و کیفی مدارس شده است. به صورتی که مدارس، مستحکم ترین بناهای شهرها و روستاهای کشور محسوب می شوند.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان پرکارترین دستگاه اجرایی در استان

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از پرکارترین دستگاه های اجرایی در استان خوزستان به عنوان استراتژیک ترین استان کشور است. علی قربانی در گفت و گو با الــفبا در این خصوص گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با ۷۰۶ پروژه در حال اجرا در قالب 2 هزار و 690  کلاس درس که از اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال برخوردارند، یکی از پرحجم ترین دستگاه های اجرایی در سطح استان خوزستان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در مهرماه 98،  254 پروژه آموزشی در قالب 860 کلاس درس با اعتبار 1300 میلیارد ریال برای دانش آموزان خوزستانی به بهره برداری رسید، همچنین 142 مدرسه نیز با حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس در بهمن ماه 98 افتتاح شد تا مجموع کلاس های تحویلی در سال تحصیلی 98-99  به آموزش و پرورش خوزستان به بیش از 1 هزار و 331 کلاس درس برسد. البته این امر نشان دهنده توجه ویژه دولت و مجلس به ساخت و احداث مدرسه در استان خوزستان است.

پیشتازی در جذب اعتبار

عملکرد  ادارات کل در جذب اعتبار از شاخص های مهمی است که تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی دقیق در یک مجموعه را آشکار می سازد که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از این نظر نیز در بین دیگر استانهای کشور پیشتاز است. قربانی در این خصوص به الــفبا گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان موفق شد با میزان87.20  درصد، بالاترین درصد جذب اعتبارات استانی را در بین 32 استان کشور از آن خود کند و از این نظر جایگاه اول را به دست بیاورد. بعد از استان خوزستان به ترتیب استانهای مرکزی، فارس، آذربایجان شرقی و تهران در رتبه های دوم تا پنجم قرار دارند.

تجهیز 10 هزار کلاس درس به سیستم های سرمایشی

او همچنین از بازسازی ۱۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های ایذه و باغملک و تأمین کولر و آبسردکن برای ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان طی دو تفاهم نامه مشترک بین رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار خوزستان خبر داد و گفت: بر اساس امضای دو تفاهم‌نامه میان مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مقرر شد 100 کلاس درس فرسوده و یا سنگی در شهرستان‌های ایذه و باغملک با تامین اعتبار 50 میلیارد تومانی با مشارکت 50 درصدی هر یک از طرفین، طی دو سال آینده تخریب و بازسازی شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: همچنین با تامین اعتبار 180 میلیارد تومانی به صورت مشارکت 50 درصدی طرفین، 10 هزار کلاس درس در سطح استان خوزستان به سیستم سرمایشی مجهز شوند و 2 هزار آب سردکن نیز بر اساس این تفاهم نامه برای مدارس استان خوزستان خریداری می شود.

بازسازی 30 درصد فضاهای فرسوده آموزشی در انتظار تخصیص اعتبار

قربانی با اشاره به کمک  100 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز، اعتبارات ٢٠٠ میلیارد تومانی استانی، اعتبارات 150میلیارد تومانی ملی و کمک 50میلیارد تومانی شرکت نفت به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: استان خوزستان دارای بیش از ۶ هزار و 500 فضای آموزشی است که 30 درصد این فضاها فرسوده است که برای رفع این چالش ها نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

پایان تعمیر مدارس سیل زده در موعد مقرر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در عین حال با اشاره به وقوع سیل سال گذشته در استان خوزستان گفت: بر اثر سیلی که در فروردین‌ ماه سال 98 در استان رخ داد، حدود 113 مدرسه استان دچار آب‌گرفتگی شد و بعد از برآوردها مشخص شد 35 مدرسه در مناطق سیل‌زده نیازمند بازسازی یا احداث مجدد و همچنین 78 مدرسه نیاز به تعمیر دارند. در خصوص بازسازی 35 مدرسه آسیب دیده از سیل در استان، خیرین 80 میلیارد تومان به ما کمک کردند. عملیات تعمیر مدارس سیل زده تا قبل از آغاز سال تحصیلی 98-99 پایان یافت و مدارس احداثی نیز در طول سال تحصیلی برای بهره برداری در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

ایجاد بزرگترین پروژه مدرسه سبز کشور در اهواز

 قربانی با بیان اینکه بزرگترین پروژه مدرسه سبز کشور در ملی راه اهواز اجرا می شود، گفت: این پروژه دارای 24 کلاس درس است که از بزرگترین مجتمع آموزشی سبز کشور با زیربنای 6 هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان محسوب می شود که تاکنون پیشرفت کاری آن بیش از 20 درصد است. همچنین در منطقه زردشت اهواز و شهرستان دزفول نیز مدرسه سبز ایجاد شده است. استفاده از نور خورشید برای گرم کردن آب و تبدیل انرژی، جمع آوری آب محوطه مدارس برای آبیاری درختان، استفاده از فضای سبز در راستای ایجاد نشاط دانش آموزان و استفاده از سنسورهای برق برای کاهش مصرف برق از ویژگی های مدارس سبز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار