استاندار خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه انفاق و مواسات استان ویژه آسیب دیدگان از بحران کرونا که به صورت روز مزد امرار معاش می‌کنند گفت: در این قرارگاه ۳۰۰ هزار بسته معیشتی برای این افراد هدفگذاری شده که تاکنون ۲۲۰ هزار بسته آن تامین شده است.
کد خبر: ۸۳۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 12 April 2020

غلامرضا شریعتی در حاشیه نخستین نشست قرارگاه انفاق و مواسات استان که در مسجد رضوان اهواز برگزار شد  به خبرنگاران گفت: این قرارگاه بر اساس دستور مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از ۳۰۰ هزار بسته ۲۲۰ هزار بسته حمایتی آماده شده و مابقی بر اساس سهم دستگاه‌ها و شرکت‌های استان در جهت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی تامین شده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به محدودیت‌های تردد بین استانی، درون استانی و داخل شهری که باعث مشکل برای برخی اقشار که به صورت روز مزد کسب درآمد می‌کردند، شده گفت: با توجه به این شرایط لازم بود که دولت در این زمینه نیز این افراد را مورد حمایت قرار دهد.

شریعتی یکی از اقشار آسیب دیده ناشی از این محدودیت‌ها را دست فروشان دانست و گفت: این افراد پیش از این به صورت شرافتمندانه به امرار معاش مشغول بودند اما همزمان با شیوع ویروس کرونا فعالیت آنها ممنوع شد و به همین دلیل در استان خوزستان این قرارگاه فعالیت خود را آغاز شروع کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای نحوه توزیع این بسته‌های حمایتی توسط اعضای قرارگاه انفاق و مواسات استان تصمیم گیری شد و از طریق ستادهای شهرستانی در اختیار خانواده‌هایی که نیاز به این حمایت ها دارند، قرار خواهد گرفت.

شریعتی همچنین به همراهی خیرین در سیل سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی نیز مانند ایام سیلاب نیاز به این همراهی دارد و درخواست ما از خیرین کمک برای تامین مابقی بسته‌های معیشتی است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار