هادی ملکشاهی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: چنانچه برگ مالیات قطعی مودیان از ۱۲ بهمن ۹۸ به بعد ابلاغ شود و مودی نسبت به پرداخت مالیات و جرائم غیر قابل بخشش تا پایان خرداد ۱۳۹۹ اقدام نماید مشمول بخشودگی جرائم خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 12 April 2020

هادی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:به منظور حمایت از مودیان مالیاتی در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، پیشنهادهایی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و وزیر امور اقتصاد و دارایی به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال و در نهایت این شورا پیشنهادهای مذکور را تصویب نمود. مودیان بدون نگرانی می توانند در فرصت مناسبی که ایجاد شده به تکالیف قانونی خود در سال آینده عمل کنند.

وی در ادامه از تمدید گواهینامه های مالیات بر ارزش افزوده که انقضای آن تا پایان سال ۹۸ و یا تا پایان فرودین ۹۹ بوده خبر داد و گفت: تمدید گواهینامه ها تا پایان اردیبهشت ۹۹ می باشد و در سال ۹۹ در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی اعم از اصل مالیات، جرائم قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات ارزش افزوده مودیان در اجرای ماده ۱۶۷ قانون مالیات های مستقیم به اتمام رسیده باشد و مودیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند نسبت به ارائه مهلت جدید پرداخت بدهی به مدت حداکثر سه ماه و تقسیط به مدت ۹ ماه اقدام می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: جرائم پرداخت نشده بدهی مالیاتی و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۹۹ بخشوده می شود و تاریخ لازم الاجرا شدن ارزش معاملاتی تعیین شده در اجرای مقررات ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم برای اجرا در سال ۹۹ از یک ماه به چهار ماه پس از تاریخ تصویب نهایی کمیسیون تقویم املاک افزایش یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفند ماه ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال ۹۹ جهت تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار