رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز برداشت کلزا در خوزستان گفت: امسال پیش بینی می کنیم که حدود ۱۰۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان برداشت شود.
کد خبر: ۸۳۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 13 April 2020

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان برداشت کلزا از چند روز گذشته در مناطق جنوبی و جنوب شرق خوزستان آغاز شده است و این برداشت به تدریج در دیگر مناطق استان از جمله مناطق مرکزی و شمالی استان آغاز می شود.

وی افزود: سطح زیر کشت مزارع کلزا در استان خوزستان در سال زراعی امسال حدود ۵۷ هزار هکتار بود که این میزان در مقایسه با سال قبل حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش بینی ها برای برداشت و خرید کلزا از مزارع تصریح کرد: میزان تولید دانه های روغنی کلزا در سال قبل حدود ۴۹ هزار تن بود اما امسال پیش بینی ما این است که به حدود ۱۰۰ هزار تن برسد و پیش بینی می کنیم که میزان خرید نیز افزایش ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

چنگلوایی عنوان کرد: این محصول، یکی از محصولات اساسی و راهبردی است که علاوه بر قطع وابستگی کشور به واردات روغن، باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، استمرار و پایداری تولید، کاهش آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌‎شود.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در استان روند رو به رشدی داشته است و در سال های اخیر وضعیت بسیار خوبی در زمینه کشت این محصول داشته ایم، گفت: اکنون خوزستان در زمینه تولید کلزا پس از استان گلستان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به تدابیر اتخاذشده، نظارت های فنی اعمالی و برگزاری کلاس های آموزشی متعدد، پیش بینی می کنیم برداشت بسیار خوبی از مزارع استان انجام گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار