معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد جوان استان در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و کاهش نگرانی مردم نقش بسیار موثری دارند.
کد خبر: ۸۳۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 13 April 2020

سهام حردانی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در راستای کمک به کاهش شیوع بیماری کرونا و آگاهی بخشی بیشتر مردم، به صورت گسترده وارد مبارزه با این بیماری شدند.

وی گفت: ۱۲۵ سمن حوزه جوانان استان با بهره گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی خود از ابتدای شیوع کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس حاضر بوده و با تولید ماسک و ضدعفونی معابر در مقابله با کرونا بسیار درخشان ظاهر شدند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش استان افزود: در شرایط کنونی که بحران شیوع بیماری کرونا سلامت جسمی و روانی جامعه را در معرض تهدید قرارداده و شیوع این بیماری در کشور تبدیل به یک مساله ملی شده است، مقابله با بیماری کرونا تنها در چارچوب عزم و همبستگی ملی امکان پذیر می باشد.

وی افزایش آگاهی مردم در زمینه این بیماری، کاهش سطح نگرانی در جامعه و تهیه اقلام بهداشتی را از مهمترین اهداف و اقدامات این سازمان ها دانست و گفت: برخی از سازمان های مردم نهاد با ساخت کلیپ و فیلم های مختلف برای آگاهی بخشی بیشتر آحاد جامعه نقش ارزنده ای در پیشگیری از این بیماری دارند.

حردانی با اشاره به اینکه جوانان عضو این سازمان ها در تولید ماسک و توزیع آن در نواحی کم برخوردار فعالیت به سزایی دارند که این امر مورد استقبال اقشار مختلف مردم نیز قرار گرفته است گفت: امیدواریم این بیماری با کمک عموم مردم و تمامی ارگان ها هر چه زودتر به پایان برسد.

 ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار