استاندار خوزستان با بیان اینکه بی‌توجهی مردم نسبت به محدودیت‌ها و اصول خود مراقبتی در مقابله با ویروس کرونا رو به افزایش است، گفت: اما با وجود این بی‌توجهی‌ها ، وضعیت خوزستان قرمز نیست و شرایط پایدار است.
کد خبر: ۸۳۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 14 April 2020

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران بادرخواست مجدد از مردم برای خودداری از برگزاری و شرکت در آیین‌های ترحیم و دیگر تجمعات، افزود: به عنوان مثال شهرستان هفتگل که تاکنون فاقد بیمار مبتلا به کرونا بود، روز گذشته تعداد هشت نفر که در یک آیین ترحیم شرکت کرده بودند دچار این بیماری شدند.

وی ادامه داد: این آیین در روستای پیرموسی از توابع شهرستان باغملک برگزار شد و به واسطه حضور مهمانانی از اصفهان، این افراد به این ویروس مبتلا شدند.

برگزاری آیین ترحیم جرم است

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع و آیین ترحیم و عروسی جرم محسوب می‌شود، گفت: به دلیل برگزاری برخی آیین‌های تجمعی، فرمانداران چند شهرستان تذکر جدی دریافت کرده‌اند به این خاطر که باید هماهنگی بهتری بین بخشداران و دهیاران صورت گیرد تا از برگزاری چنین آیین‌هایی جلوگیری شود.

شریعتی گفت: از مردم درخواست می‌شود تا در خانه بمانند و غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند تا از این طریق بتوان حلقه سرایت این ویروس در خوزستان شکسته شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در صورتی که این روند به واسطه برگزاری آیین های ترحیم در خوزستان ادامه داشته باشد، دستگاه قضایی برخوردهای خود را به شکل جدی‌تری با عوامل آن انجام خواهد داد.

وی گفت: از مردم خواسته می‌شود تا به افرادی که چنین اقدامات مخاطره انگیزی که بر سلامت جامعه تاثیر می گذارد تذکر دهند و چنین تخلفاتی را گزارش کنند.

موارد مثبت از بیماری کوید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.هم اکنون تقریبا همه مجموعه‌های اجرایی ، اداری و فرهنگی ، عملیاتی و خدمات عمومی و درمانی خوزستان درگیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا هستند و شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر گذاشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار