استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: در مکان هایی که ویروس در حال انتشار است تعداد جمعیت، تراکم، سرعت و میزان ابتلا در تصمیم گیری ها مهم است.
کد خبر: ۸۳۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 16 April 2020

نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و با حضور فرمانداران و مسئولان عضو این ستاد در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتش گفت: در مکان هایی که ویروس در حال انتشار است تعداد جمعیت، تراکم، سرعت و میزان ابتلا در تصمیم گیری ها مهم است.

وی افزود: با وجودی که خوزستان ۶ درصد از جمعیت کشور را تشکیل میدهد ۱.۵ درصد جمعیت مبتلایان در کل کشور را به نام خود ثبت نموده است.

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: دو صدم درصد جمعیت استان تا امروز مبتلا شده اند؛ این شرایط به سادگی به دست نیامده بلکه زحمات شبانه روزی مسوولان، اطلاع رسانی ها و هشدارهایی که رسانه ها داشتند موجب شده شرایط کنترل شده فعلی بدست آید.

شریعتی یادآور شد: امروز که وارد مرحله شروع فعالیت های اجتماعی و اقتصادی شده ایم لازم است شناسایی بیماران دقیق تر، سریع تر و به شکل هوشمندانه انجام شود که البته متاسفانه در این چند روز اخیر آنچنان که باید و شاید به این صورت عمل نکرده ایم و به نظر می رسد برخی مسوولان خسته شده اند و این خوب نیست.

استاندار خوزستان توضیح داد: من زحمات شبانه روزی شما را ارج مینهم اما بالاخره باید کار را تا انتها انجام دهیم؛ اگر کوتاهی کنیم با بروز انفجار و افزایش لجام گسیخته مبتلایان مواجه شده و همه زحمات به هدر خواهد رفت که شرایط امروز رامشیر و جهش شدید مبتلایان در چند روز گذشته در این شهر مصداق عینی و نمونه ملموس این واقعیت است و میطلبد که مسئولان و فرمانداران دقت لازم را متناسب با شرایط روز با جدیت داشته باشند.

شریعتی اظهار کرد: متاسفانه در دو روستای رامشیر شاهد طغیان بیماری بوده ایم که مسئولان مربوطه در بخش روستایی لازم است بیش از پیش مراقبت داشته باشند. فرمانداران باید حساسیت ویژه داشته باشند و کوتاهی مسوولان پایین دستی بر عهده فرماندار است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: امروز مهمترین کار شما مبارزه با کرونا است؛ تا یک ماه پیش ما سه مشکل داشتیم یکی هجوم ملخ بود که با توجه و همت مسوولان شاهد خسارت نبودیم، یکی سیل های احتمالی بود که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و به لطف الهی از این نظر خسارتی نداشتیم اما کرونا همچنان گریبان ما را گرفته است و توجه جدی در این خصوص لازم است.

شریعتی توضیح داد: در عین حال برخی از فعالیت ها همچون دروی محصولات کشاورزی و تامین قوت روزانه مردم امکان توقف ندارد اما حتما دستورالعمل ها و حداکثر دقت در فاصله گذاری ها انجام شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: خوشبختانه شرایط خوبی در بخش کشاورزی داریم تا دو ماه آینده بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی برداشت خواهیم کرد. از جمله بیش از ۱.۵ میلیون تن گندم و صد هزار تن کلزا برداشت می شود که این ها خبرهای خوب و بارقه های امید است اما باید مراقب باشیم سلامت کشاورزان به خطر نیوفتد.

شریعتی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم به روزی برسیم که کنترل کار از دستمان خارج شده و زمین گیر شویم اظهار داشت: خیلی از اصناف کارت سلامت نگرفته اند و شروع به فعالیت کردند و حتما این موارد باید توسط صمت و تعزیرات حکومتی پلمپ شده و هیچ کس بدون ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت حق بازگشایی ندارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی هم جدیت و مداومت خوبی داشته و وظیفه خود میدانم از دادگستری و دادستانی محترم تشکر کنم. نیروی انتظامیف پلیس راه، بسیج و ارتش نیز همکاری و همراهی خوبی داشته اند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: در صورت لزوم در برخی از شهرها و مناطق به صورت منطقه ای تصمیم میگیریم از جمله رامشیر که باید همچنان در شرایط قرنطینه بماند تا شرایطش به وضعیت با ثبات برسد.

شریعتی گفت: برای خرمشهر، اندیمشک و شوشتر شرایط خاصی پیش آمد اما با تمهیدات ویژه شرایط کنترل شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: دهیار و بهورز و بسیج در مناطق روستایی باید به شکل اضلاع یک مثلث به صورت هماهنگ فعالیت موثر در پیشگیری و کنترل کرونا داشته باشند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی های لازم از سوی علوم پزشکی انجام شود همچنین دستگاه ها موارد خود را با این نهاد مطرح کنند تا در جلسات ستاد کرونا مطرح و تصمیم گیری شود.

استاندار با بیان اینکه گروه های جهادی همچنان کار خود را بویژه در روستا ادامه دهند اظهار داشت: اگر مناطق یا شهرهایی در شرایط اوج ابتلا باشند باید به صورت منطقه ای تمهیدات ویژه ای به کار گرفته شود. از جمله دو شهر رامشیر و هفتگل که تمهیدات سختگیرانه در این دو شهر را همچنان ادامه خواهیم داد.

وی توضیح داد: در عین حال که تصمیمات ستاد ملی برای ما لازم الاجراست اما مناطقی که شرایط حاد و بحرانی دارند تمهیدات ویژه در این نقاط انجام میشود.

شریعتی در پایان گفت: در عین حالی که باید با این وضعیت و شرایط زندگی کنیم اما نباید به گونه ای عمل کنیم که آمار مبتلایان به شکل کنترل نشده و خارج از توان و بضاعت بیمارستان ها و مراکز درمانی افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار