مدیرعامل شرکت فولاد اکسین
شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها شرکت تولید کننده ورق‌های API محیط ترش در خاورمیانه نقش خود را در خودکفایی کشورایفا نمود.
کد خبر: ۸۴۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 18 April 2020
ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: هر ساله مقام معظم رهبری با توجه به سیاست‌های کلان برای سال جدید نام گذاری ترتیب میدهند که این نام گذاری چراغ راهی ست برای پیشرفت و اعتلای جامعه، امسال ایشان سال را به نام جهش تولید نام گذاری نمودند،از این رو صنعت فولاد کشور با توجه به اهمیتی که در راستای تامین مواد اولیه سایر صنایع بر عهده دارد و با توجه به تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر اقتصاد کشور به خصوص صنعت نفت، شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها شرکت تولید کننده ورق‌های API محیط ترش در خاورمیانه نقش خود را در خودکفایی کشورایفا نمود. این شرکت با همکاری بین بخشی موفق به تولید ورق‌های مورد نیاز جهت لوله سازی پروژه ملی گوره-جاسک نموده است.

وی افزود: تولیدات خاص با توجه به تکنولوژی‌های متنوع بکار رفته در شرکت فولاد اکسین خوزستان و همت پرسنل جوان آن انجام شده است. این مهم تنها با آماده بکاری مداوم تجهیزات خط تولید امکان پذیر بوده است. در واحد نگهداری و تعمیرات تلاش بر آن است تا تجهیزات به طور مداوم مورد پایش قرار گرفته و سعی میگردد تا تمامی قطعات بومی سازی شوند.

مهندس ابراهیمی اظهار کرد: یکی از تجهیزات مهم و اصلی شرکت فولاد اکسین خوزستان مجموعه سیستم پمپ‌های پوسته زدا (BOILER FEED PUMP HGC) بوده که نقش اصلی در پوسته زدایی اولی و حین فرایند تولید را دارد. در گذشته ساخت این پمپ تنها در اختیار سازنده اصلی پمپ شرکت KSB کشور آلمان بوده، اما در خصوص روند بومی سازی قطعات این نوع پمپ‌ها طی سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های داخلی برای ساخت قطعات تلاش نموده اند که هر بار به دلیل مختلفی نتیجه مطلوب به دست نیامد. با توجه به شرایط خاص کشور از نظر تحریم و حفظ شرایط مطلوب خط تولید، با تلاش و همت کارشناسان واحد نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد اکسین روند کار ساخت قطعات توسط سازنده‌های داخلی پیگیری و مجددا نقشه‌ها و متریال اصلی و مهندسی معکوس شده و مراحل ساخت قطعات آغاز شد.

ایشان اضافه کرد: در همین خصوص پروسه ساخت این قطعات طی مراحل: تامین متریال، برشکاری، سختکاری، تراشکاری، تنشزدایی، فرزکاری و سنگزنی بومی سازی شدند و پس از تست‌های اولیه و بازرسی در حین فرایند ساخت تعدادی از قطعات ساخته شده بر روی یک دستگاه پمپ در دست تعمیر مونتاژ شد و در محل نصب گردید وخوشبختانه پس از ۷ سال پمپ شماره ۲ سیستم پوسته زدا با فشار و دبی مطلوب در حال کار است. همچنین با دست یابی به دانش فنی ساخت قطعات و صرفه جویی اقتصادی ناشی از این مهم باعث گشته در آینده نیز در شرایط تحریم‌ها شرکت در این زمینه بی نیاز گردد.

وی در پایان گفت: از همه‌ی همکارانی که در طراحی و ساخت قطعات این پمپ تلاش و برنامه ریزی کردند تا این مهم محقق شود صمیمانه تشکر و قدر دانی می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار