رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه بااشاره به کسب دو سهمیه پارالمپیک توسط ورزشکاران معلول کرمانشاهی، گفت: شانس کسب حداقل دو سهمیه دیگر را در رشته های دوومیدانی و وزنه برداری داریم.
کد خبر: ۸۴۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 19 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عزت الله پرنیان ، بااشاره به شیوع بیماری کرونا و تعویق رقابت‌های پارالمپیک 2020، اظهار کرد: تعویق این رقابت‌ها را به فال نیک می‌گیریم، چراکه این شانس را داریم که در برخی رشته‌های دیگر بتوانیم تعداد سهمیه‌های کسب شده توسط ورزشکاران استان را افزایش دهیم.

وی از کسب سهمیه پارالمپیک توسط شهلا بهروزی راد و مهران نکویی مجد ورزشکاران معلول کرمانشاهی در سال گذشته یاد کرد و افزود: این شانس را داریم که در دو رشته دوومیدانی و وزنه برداری هم حداقل دو سهمیه دیگر برای کشور کسب کنیم.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه در ادامه از احتمال اضافه شدن فوتبال هفت نفره به رقابت‌های پارالمپیک هم خبرداد و تصریح کرد: این رشته سابقا جزو رقابت‌های پارالمپیک بود، اما متاسفانه برای 2020 حذف شد و اکنون که پارالمپیک یکسال به تعویق افتاده، مسئولین فدراسیون جهانی و برخی کشورها مانند روسیه، برزیل و آمریکا فرصت بیشتری برای رایزنی و بازگشت این رشته به مسابقات دارند.

وی بااشاره به قدرت فوتبال هفت نفره ایران در دنیا، تصریح کرد: از استان کرمانشاه نیز چند ملی پوش در این رشته داریم که اگر دوباره به پارالمپیک اضافه شود، سهمیه این بازیکنان را هم برای استان خواهیم داشت.

پرنیان در بخش دیگری از سخنانش از بازگشت هشت رشته جدا شده بخش معلولین به فدراسیون جانبازان و معلولین خبر داد و ضمن استقبال از این موضوع گفت: از حدود دو سال پیش طی دستورالعملی هشت رشته قایقرانی، پینگ پنگ، تکواندو، سوارکاری، تنیس خاکی، شمشیربازی، تیراندازی با کمان و دوچرخه سواری از فدراسیون جانبازان و معلولین جدا شد و ورزشکاران این رشته‌ها تحت نظر فدراسیون‌های مربوط درآمدند، اما اکنون به دلیل پاره ای از مشکلات دستورالعمل بازگشت این رشته به فدراسیون جانبازان صادر شده است.

وی تصریح کرد: عدم انجام فعالیت‌های استعدادیابی و جایگزین سازی برای قهرمانان و حمایت نکردن برای اعزام ورزشکاران این رشته ها به مسابقات توسط هیات‌های استانی و فدراسیون‌های مربوطه از دلایل اصلی بازپس گیری این رشته‌ها از آنها است.

رئیس هیات جانبازان و معلولین اضافه کرد: البته از این هشت رشته تنها سه رشته پینگ پینگ، تکواندو و قایقرانی را در کرمانشاه فعال داریم که به هیات بازگردانده می‌شوند.

وی در پایان به بیان برخی از دستاوردهای هیات جانبازان و معلولین استان طی سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته برای اولین بار تیم کرمانشاه در رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی کشور شرکت کرد و توانستیم در تجربه اول خود به مقام چهارم ایران دست پیدا کنیم که نشان از توانمندی بازیکنان کرمانشاهی در این رشته است.

پرنیان کسب جایگاه دوم بانوان و سوم مردان پاراوزنه برداری در مسابقات قهرمانی کشور، دعوت از فرهاد کهریزی، مهران نکویی مجد، مسعود امامی و پنج فوتبالیست کرمانشاهی به اردوی تیم های ملی جانبازان و معلولین و احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی جانبازان را از دستاوردهای مهم سال 1398 هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار