در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا مطرح شد
رئیس ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در نشست ویدیو کنفرانسی که با رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم به موضوع صنوف پرداخته شد که در این خصوص اعلام شد صنوفی که اجازه فعالیت داشته اند اگر در پاساژها قرار دارند با رعایت شرایط اعلام شده می توانند اقدام به بازگشایی صنف خود کنند.
کد خبر: ۸۴۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 19 April 2020


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت : در بحث مدیریت کرونا تا به امروز استان سرافرازی بوده ایم اما این دلیل نمی شود که تذکر ندهیم چون هیچ تضمینی نیست که وضعیت همینگونه بماند.  استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود : با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی این احتمال وجود دارد که در نقطه ای از استان یکمرتبه چند نفر مبتلا شوند و ان موقع داد و بیداد شود که باز آمار افزایش یافت بنابراین رعایت دستورات بهداشتی بسیار ضروری است.
کلانتری گفت : به هر جهت باید واقعیت را گفت که در شرایطی که ما مانند کل دنیا با یک ویروس ناشناخته و شرایط مبهم مواجه بودیم تا الان را خوب عمل کرده ایم .
جلوتر از استان پایلوت کشوری هستیم
کلانتری ادامه داد : در کل کشور استان زنجان را پایلوت طرح بیماریابی بر اساس نمونه گیری از همه افرادی که با یک فرد مثبت ارتباط داشته اند ، قرار دادند که خوشبختانه در بحث آمار و ارقام نمونه گیری ، کهگیلویه و بویراحمد از استان پایلوت جلوتر است.
وی افزود : در برخی استان ها فقط افراد بدحال که مراجعه کرده اند را تست می کرده اند اما در استان ما بسیاری از افرادی که شناسایی شدند اصلا علائمی نداشته اند و بیماریابی فعال در دستور کار ما قرار داشته است.
کلانتری گفت : با فهم و همکاری خوبی که مردم کهگیلویه و بویراحمد داشتند چنین مدیریتی در جلوگیری از شیوع بیماری صورت گرفت .
وی در توضیح نمونه ای همکاری خوب مردم استان گفت : با مقایسه فیلم یک نطقه گردشگری استان در سال گذشته و امسال مشاهده شد منطقه ای که در نوروز 98 مملو از جمعیت بود در نوروز 99 حتی یک نفر هم وجود نداشت و این یعنی درک بالای مردم استان برای همکاری در مدیریت وضعیت بوجود آمده.
اهمیت ثبت نام در سامانه ثبت صنوف
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع در جهت گام دوم فاصله گذاری اجتماعی مقابله با ویروس کرونا بسیار مهم است .
استاندار افزود : با توجه به ثبت نام در این سامانه مطابق با هر صنف دستور العمل اختصاصی داده می شود که باید پروتکل ها رعایت شود و در این زمینه بازرسان هم بر رعایت پروتکل های صنوف نظارت کامل و سختگیرانه ای دارند .
وی ادامه داد : خیلی از صنوف در استان در همه بخش ها پروتکل ها را رعایت کردند و در موفقیت این مرحله مردم ، روحانیت و دستگاه ها به هرشکلی که می توانستند کمک کرده اند.
کلانتری : هنوز در مسیر هستیم نه پایان راه / جلوتر از استان پایلوت کشوری هستیم / مغازه هایی که در پاساژها مجوز بازگشایی گرفتند / اهمیت ثبت نام در سامانه ثبت صنوف /  آخرین وضعیت بازگشایی امامزاده ها و مساجد
 
هنوز در مسیر هستیم نه پایان کار
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : امروز برای همه ما از دست دادن یک نفر مانند این است که عضو خانواد خود را از دست داده ایم .
کلانتری افزود : باید شکر کرد که در این مدت فوتی های کمی داشته ایم اما این ها کافی نیست و باید بدانیم که هنوز ما در مسیر هستیم و به پایان راه نرسیده ایم.
وی ادامه داد : مردم نیاز به تهیه مایحتاج دارند ضمن اینکه صنوف هم نیار به کسب روزی و امرار معاش دارند لذا باید به وضعیت اقتصاد مردم هم رسیدگی شود.
کلانتری گفت : باید فاصله گذاری هوشمند با قدرت انجام شود و در گام دوم یعنی فاصله گذاری هوشمند کوتاهی و لغزشی صورت نگیرد.
وی افزود : گام دوم مانند را باید مانند گام اول که فاصله گذاری اجتماعی بود ، انجام دهیم در غیر این صورت احتمالا در برگشت مجدد بیماری با شرایط بسیار سختی مواجه خواهیم شد چرا که در این مسیر توان زیادی از دست دادیه ایم و شاید نتوانیم مانند دو ماه گذشته انرژی بگذاریم.
بازگشایی پاساژها با شرایط ویژه / مساجد و امامزاده ها 15 روز دیگر منتظر گزارش جدید باشند
رئیس ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در نشست ویدیو کنفرانسی که با رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم به موضوع صنوف پرداخته شد که در این خصوص اعلام شد صنوفی که اجازه فعالیت داشته اند اگر در پاساژها قرار دارند با رعایت شرایط اعلام شده می توانند اقدام به بازگشایی صنف خود کنند.
کلانتری افزود : برخی از صنوف طبق مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان صنوف کم ریسک هستند و در سطح شهر بازگشایی شده اند اما همین صنوف هم وجود دارند که در پاساژ ها قرار دارند که با ثبت نام در سامانه صنوف و گرفتن کد رهگیری اما با رعایت شرایط ویژه اعلام شده می توانند در پاساژها اقدام به بازگشایی نمایند.
وی گفت : برخی صنوف هم وجود دارند که بازگشایی آن ها موجب ایجاد شرایط خطرناک می شود به عنوان مثال بازگشایی یک رستوران به گونه ای که عده ای بروند و آن جا غذا بخورند مطمئنا بسیار خطرناک است اما رستوران های بیرون بر کم خطر تر هستند و می توانند اقدام به بازگشایی نمایند.
کلانتری تاکید کرد همه صنوفی که در مورد بازگشایی آن ها مجوز صادز می شود منوط به رعایت شرایط از جمله ثبت نام در سامانه ثبت اصناف و همچنین اعمال دقیق پروتکل ها است.
وی ادامه داد : در حوزه ورزش که همه رشته های آن جز موارد پر ریسک هستند فعلا فعالیت مجاز نیست اما همه این واحد های ورزشی باید در سامانه ثبت نام کرده و کد رهگیری خود را دریافت کنند.
کلانتری گفت :شهر بازی ها و مناطق گردشگریذیر همچنان مکان های با ریسک بسیار بالا هستند و فعلا نباید بازگشایی شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود : مساجد و امامزاده ها فعلا تا ۱۵ اردیبهشت فعالیت ندارند البته ابتدا پایان اردیبهشت اعلام شده بود اما با صحبت هایی انجام گرفته قرار شد فعلا این اماکن مذهبی تا پانزدهم اردیبهشت تعطیل باشند تا در این مدت بررسی های بیشتری صورت گیرد .
وی گفت : مردم و مسئولان ما همه منتظر ایجاد شرایطی برای رفتن به زیارت امامزاده ها هستند اما فعلا شرایط ویژه بهداشتی است و باید اقدام متناسب با شرایط صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار