علی قراباغی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۳ فروردین در بخش ضدعفونی کردن ۵ هزار و ۲۵۴ عملیات توسط ۴۰ هزار نفر روز انجام شده است، عنوان کرد: بیش از ۳۴ هزار نقطه در سطح استان همدان توسط گروه‌های جهادی و با نظارت نهاد‌های مسئول مانند دانشگاه علوم پزشکی رفع آلودگی شده است.
کد خبر: ۸۴۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 19 April 2020
مسئول بسیج سازندگی سپاه همدان با اعلام اینکه مرحله نخست این رزمایش ۵ شنبه ۴ اردیبهشت ماه در همدان آغاز می‌شود گفت: از ابتدای آغاز به کار این قرارگاه تا امروز یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.

به گزارش تسنیم، قراباغی با تشریح فعالیت گروه‌های جهادی برای مقابله با کرونا در استان همدان اظهار داشت: حضور گسترده گروه‌های جهادی و مردمی در عرصه مقابله با کرونا برگرفته از آموزه‌های دینی و مسئولیت پذیری اجتماعی آن‌ها است.

 وی با بیان اینکه با آغاز شیوع کرونا در کشور اقدامات لازم توسط نهاد‌های مسئول، گروه‌های جهادی و مردمی آغاز شد، افزود: بسیاری از کشور‌های برخوردار و صاحب ادعا در عرصه بهداشت و سطح زندگی با شیوع کرونا دچار بحران شدند، اما کشور ما توانست به مدد فعالیت گروه‌های مردمی و جهادی به خوبی در این عرصه خدمت‌رسانی کند.

دبیر قرارگاه مواسات در استان همدان عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا سبب عیان شدن بسیاری از ظرفیت‌های کشور‌های اروپایی و آمریکایی شد و نشان داد اگرچه آن‌ها از نظر مالی و سخت افزاری نسبت به ما برتری داشتند، اما این ما بودیم که توانستیم با حضور ایثارگرانه مدافعان سلامت و گروه‌های مردمی با این مشکل بهتر برخورد کنیم.

وی ضدعفونی کردن شهرها، گند زدایی، برگزاری دوره‌های کمک پرستاری، تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی و تولید اقلام بهداشتی را از جمله اقدامات گروه‌های جهادی برشمرد و ابراز کرد: تا پیش از آغاز به کار قرارگاه مواسات در استان همدان، ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک از سوی خیران همدانی برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شده بود.

قراباغی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۳ فروردین در بخش ضدعفونی کردن ۵ هزار و ۲۵۴ عملیات توسط ۴۰ هزار نفر روز انجام شده است، عنوان کرد: بیش از ۳۴ هزار نقطه در سطح استان همدان توسط گروه‌های جهادی و با نظارت نهاد‌های مسئول مانند دانشگاه علوم پزشکی رفع آلودگی شده است.

وی با اعلام اینکه ۱۰ رزمایش دفاع بیولوژیک در سطح استان انجام شده است، مطرح کرد: در بخش تولید ماسک و گان نیز ۱۱ کارگاه تولید متوسط و نیمه بزرگ و تعدادی از کارگاه‌های خانگی با نظارت علوم پزشکی فعالیت می‌کنند.

دبیر قرارگاه مواسات در استان همدان با بیان اینکه بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ماسک توسط کارگاه‌ها تولید شده است، ابراز کرد: در بخش فاصله گذاری اجتماعی ۱۱۳ گروه جهادی و در بخش غربالگری نیز ۵۱ گروه مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۸۳۰ بسته غذایی و ۱۱۹ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: خوشبختانه پیش از اعلام تشکیل قرارگاه مواسات در سطح کشور، ستاد مردمی مبارزه با کرونا با همت نماینده، ولی فقیه در استان همدان شکل گرفته بود.

قراباغی با تشریح سازو کار قرارگاه مواسات در استان همدان بیان کرد: این قرارگاه با نام قرارگاه مواسات مومنانه امام حسن (ع) با ریاست نماینده، ولی فقیه در استان همدان، جانشینی فرمانده سپاه استان و دبیری بسیج سازندگی با هدف ایجاد هماهنگی بین همه نیرو‌ها و ستاد‌های فعال در این بخش تشکیل شده است.

وی با اعلام اینکه مرحله نخست این رزمایش ۵ شنبه ۴ اردیبهشت ماه در همدان آغاز می‌شود گفت: از ابتدای آغاز به کار این قرارگاه تا امروز یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار