وزیر ورزش و جوانان گفت: از هفته آینده پرداخت تسهیلات به ۲۸ هزار باشگاه ورزشی آسیب دیده از بیماری کرونا آغاز می شود.
کد خبر: ۸۴۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴ 20 April 2020

به گزارش تابناک تبریز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی بخش ورزش و سازمان‌های مردم نهاد جوانان که عصر امروز برگزار شد؛ اهمیت سلامت و معیشت مردم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: نمی توان در خصوص وضعیت کرونا نظر قطعی داد چرا که این ویروس رفتار غیر قابل پیش‌بینی داشته و تا آنجا پیش رفته که اقتصاد دنیا در مقابل این ویروس میکرونی زمینگیر شده و دنیای پسا کرونا دنیای جدیدی خواهد بود که باید با شرایط جدید برنامه ریزی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان، تصمیمات عرصه ورزش را متاثر از  مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست و تصریح کرد: بر همین اساس فعالیت باشگاه های خصوصی تا ١٥ اردیبهشت و کلیه مسابقات نیز تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل شده است و تصمیمات جدید نیز با توجه به شرایط شیوع این ویروس در ادامه اتخاذ خواهد شد .

سلطانی‌فر اهمیت فعالیت باشگاه های خصوصی را که متاثر از بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در خصوص ٤٣٠٠ مکان ورزشی که در اختیار داشتیم و به بخش خصوصی اجاره داده شده بود ، آنها را مشمول بخشودگی اجاره ها در دو ماه  کردیم و اگر این شرایط استمرار یابد ، بخشودگی نیز ادامه خواهد داشت از طرفی بیمه کارفرمایان و برق و گاز را هم استمهال ( مهلت ) کردیم.

وزیر ورزش و جوانان فعالیت‌های حدود ٢٨ هزار باشگاه خصوصی در سراسر کشور را هم مهم برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه در دولت تسهیلاتی مصوب شده بطوری که به میزان هر پرسنلی که باشگاه‌ها دارند و حق بیمه پرداخت می‌کنند ، تا سقف ١٦ میلیون نفر برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت وام ١٢ درصد تعلق می‌گیرد که ٨ میلیون برای حقوق و ٨ میلیون برای هزینه باشگاه‌ها خواهد بود.

سلطانی فر میزان تنفس این تسهیلات برای باشگاه‌های خصوصی را ٤ ماه و مدت پرداخت آن را ٢ سال عنوان و زمان ارائه آن را از حداکثر هفت تا ده روز آینده اعلام کرد .

وزیر ورزش و جوانان اراده دولت را علیرغم تحریم های ظالمانه آمریکا و کمبود منابع کاهش فشارها برای مردم و فعالان اقتصادی دانست و اظهار داشت : اراده وزارت ورزش و جوانان هم کمک به فعالان اقتصادی در ورزش است تا حداقل بتوانند با حفظ وضع موجود اشتغال،  شرایط را مدیریت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :