مردم استان فارس نیز در لبیک به مقام معظم رهبری به فاصله ۵ روز پس از فرمایش ایشان قرارگاه مواسات و همدلی را راه‌اندازی کردند و تاکنون بیش از ۱۸ هزار بسته در شیراز توزیع شده است.
کد خبر: ۸۴۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 20 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: این روز‌ها که بیماری کرونا همه جهان را درگیر کرده و هر روز آماری از افراد مبتلا و فوتی‌های آن مطرح می‌شود، شاید بسیاری گمان کنند که این بیماری دردی است که بر جهان افتاده که تبعات اجتماعی و اقتصادی بسیاری نیز داشته است.

اما این تنها یک وجه ماجرا است، اگر با دید وسیع‌تری نگاه کنیم در ایران اسلامی جلوه‌هایی از مهر و همدلی در این ایام رخ داد که نه تنها غنای فرهنگ ایرانی اسلامی ما را به رخ جهان کشید بلکه نشان داد که در سختی‌ها و مشکلات است که گوهر وجودی آدمی جلوه می‌کند.

این گوهر وجودی آدمی را می‌توان در چشمان خسته آن پرستار و پزشکی دید که با وجود دوری از خانواده و سختی‌ها کار این روز‌ها خود را وقف درمان بیماران کردند یا در گروه‌های جهادی و مردمی که پابه‌پای کادر درمان و پزشکی برای تهیه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به صورت خودجوش وارد میدان شدند.

گروه‌های مردمی که اقدام به توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی میان نیازمندان کردند؛ همه جلوه‌های این گوهر وجودی آدمی است. در نیمه شعبان مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند «همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکت‌ها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش‌های اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است».

ایشان در ادامه با اشاره به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از کرونا افزودند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم. خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان (عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم».

تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی در استان فارس
مردم استان فارس نیز در لبیک به مقام معظم رهبری به فاصله ۵ روز پس از فرمایش ایشان قرارگاه مواسات و همدلی را راه‌اندازی کردند. آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز درباره این قرارگاه اعلام کرد که باید تلاش کنیم ساختار و تشکیلات این قرارگاه به تناسب توانمندی‌های هر دستگاه شکل گیرد.

شناسایی نیازمندان واقعی، مشارکت خیران و توزیع کمک‌های جمع‌آوری شده در کوتاه‌ه‌ترین زمان ممکن از جمله مواردی بود که امام جمعه شیراز به آن اشاره کرده است.

به گفته او در این قرارگاه اصل شفاف‌سازی میزان کمک‌های جمع آوری شده و نحوه توزیع، از اصول اساسی است و همه دستگاه‌ها باید با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب این اصل را رعایت کنند.

سرهنگ سید مجتبی سرورزاده رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: رزمایش کمک‌های مومنانه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری اجرا می‌شود که نخستین گام هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های خدمتگزار بود تا کار با سبک هم‌افزایی پیش رود.

او درباره دیگر اقدامات اجرا شده می‌گوید: گام دوم تنظیم بانک اطلاعاتی از افراد آسیب‌دیده از ویروس کرونا و پس از آن جمع‌آوری کمک‌های مومنانه از سوی خیران است که هر کس متناسب با توان خود می‌تواند در این رزمایش شرکت کند.

به گفته سرورزاده تشکیل این قرارگاه به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ شده که در راس آن امام جمعه شهرستان، دبیر قرارگاه فرماندهان نواحی و سطح فعالیت پایگاه مقاومت یعنی عملیاتی‌ترین قسمت بسیج است.

آنگونه که رئیس بسیج سازندگی استان فارس می‌گوید: زمانی که کمک‌ها جمع‌آوری شد توسط فرماندهان پایگاه‌ها سازماندهی و توزیع می‌شود یعنی کمک‌های هر منطقه در همان منطقه هزینه می‌شود.

به گفته او در شهر شیراز این قرارگاه با محوریت آستان مقدس احمدی فعالیت می‌کند و تا کنون ۱۸ هزار و ۷۰۰ بسته با ارزش ۱۵۰ هزار تومان جمع‌آوری و توزیع شده است.

سرورزاده اظهار داشت: فعالیت این قرارگاه به مدت ۶ هفته از نیمه شعبان تا عید سعید فطر مرحله اول است و مراحل بعدی به اقتضائات برنامه‌ریزی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار