معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: استان در مقاطع مختلفی از جمله دوره‌های خشکسالی، گرد و غبار و سیلاب تجربه برآورد خسارت‌های مختلفی داشته است اما این بار خسارت‌ وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا تنها مختص این استان نیست و همزمان با سراسر کشور انجام این برآوردها در دستور کار مجموعه مدیریت اقتصادی استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵ 21 April 2020

سید نواله حسن زاده در چهل و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر اینکه برآورد خسارت باید به صورت منطقی انجام شود، گفت: علاوه بر این باید توجه داشت که دولت با محدودیت‌هایی در حوزه منابع روبه رو است و باید انتظارات مطابق با توان و ظرفیت دولت باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز، اتاق بازرگانی اهواز، خانه‌های صنعت و معدن، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جهادکشاورزی استان با تشکیل کمیته‌ای مشترک برآورد خسارت را آغاز کرده‌اند، گفت: در نخستین اقدام مکاتبات مربوط به کاهش اثرات شیوع کرونا بر مجموعه‌های گردشگری با محوریت معافیت‌ها، بخشودگی حامل‌های انرژی و ... صورت گرفت.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، افزود: برای تحقق و ایجاد زمینه‌های مربوط به این امر لازم است تا ابتدا شرایط موجود مورد ارزیابی و رصد قرار بگیرد.

حسن زاده ادامه داد: قرار است کمبودها، خسارت‌ها و آنچه باعث چالش در اقتصاد خوزستان شده جمع‌بندی و بر اساس آنها، برنامه‌ای برای حرکت در مسیر جهش تولید تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه در سال پایانی دولت قرار داریم، گفت: به همین دلیل لازم است با توجه به محدودیت منابع، بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که صورت می‌گیرد، به موضوعات و مشکلات رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار