ناصری خبرداد:
ناصری با بیان اینکه کارخانه تولید شکر دارویی فارابی ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال را دارد, گفت: شکر دارویی فارابی با بالاترین میزان استاندارد جهانی تولید می شود و با توجه به بالا بودن ظرفیت تولید و کم بودن تقاضا, هیچ مشکلی در تامین شکر دارویی کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۸۴۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴ 21 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اهواز, عبدعلی ناصری امروز سه شنبه(2 فروردین) در حاشیه بازدید از کارخانه تولید شکر دارویی فارابی, در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شکر دارویی مورد نیاز کشور حدود ۱۲ هزار تن در سال است تا بتوان در جهت تهیه داروهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید در کارخانه تولید شکر دارویی فارابی حدود ۱۵ هزار تن در سال است, افزود: این میزان ظرفیت علاوه بر تامین شکر دارویی مورد نیاز کشور, ظرفیت صادرات این محصول به میزان ۳ هزار تن در سال را دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: شکر دارویی تولید شده در کارخانه فارابی بالاترین میزان استاندارد جهانی از جمله BP,USP و IP در این زمینه را از سال ۹۵ تاکنون دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن شکر دارویی در کارخانه تولید شکر دارویی فارابی تولید شده است, عنوان کرد: در یک سال گذشته بیشترین میزان شکر دارویی به مقدار ۵ هزار و ۴۰۰ تن تولید شد که با توجه به ظرفیت تولید این کارخانه, بیانگر عدم استقبال صنایع دارویی کشور از این محصول است.

ناصری در ادامه مطلب فوق بیان کرد: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت صنایع داروسازی را ملزم به تامین شکر دارویی مورد نیاز خود از کارخانه تولید شکر دارویی فارابی کرده است و در کنار این موضوع به دنبال گرفتن مجوز صادرات نیز هستیم.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم ظرفیت تولید شکر دارویی را متناسب با نیاز عرضه و تقاضا افزایش دهیم, گفت: کارخانه تولید شکر دارویی فارابی هیچ مشکلی برای افزایش ظرفیت تولید این محصول تا ۱۵ هزارتن در سال ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید کرد: با توجه به کیفیت و استاندارد بودن شکر دارویی فارابی و نیاز سایر کشورها, می توان از ظرفیت صادرات برای افزایش تولید استفاده کرد اما متاسفانه, تحریم ها, یکی از دلایل مهم عدم صادرات و هچنین عدم تمایل کشورهای دیگر از این محصول است.

وی اضافه کرد: کشورهای ترکیه و عراق بازار خوبی برای شکر دارویی فارابی به حساب می آیند و خریدار این محصول نیز هستند اما به دلیل مسایل سیاسی امکان صادرات در حال حاضر وجود ندارد.

ناصری اظهار کرد: نظیر کارخانه تولید شکر فارابی با این کیفیت و استاندارد در خاورمیانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تولید شکر دارویی نداریم, در توضیح بیشتر گفت: مواد اولیه شکر دارویی در شرکت های توسعه نیشکر تامین می شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تنها مشکل کارخانه تولید شکر دارویی فارابی را کاهش تقاضا در بازار عنوان کرد و افزود: قیمت شکر دارویی با شکر معمولی تفاوت چندانی ندارد, اما متاسفانه شرکت های داروسازی به جای استفاده از شکر دارویی که با رعایت استانداردهای جهانی تولید می شود, از شکر معمولی استفاده می کنند.

وی در ادامه گفت: در مسیر تولید شکر دارویی, استانداردهای لازم و بهداشتی به طور کامل رعایت می شود و ضمن کاهش عوارض, بهترین نوع شکر در تهیه داروها هستند.

ناصری در پایان عنوان کرد: شکر دارویی تولید شده در کارخانه فارابی تنها ۳۰ درصد ظرفیت این کارخانه است که با توجه به ظرفیت ۱۵ هزار تنی این کارخانه, امیدواریم با افزایش تقاضا از سوی شرکت ها و کارخانجات داروسازی مواجه شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار