این که گفته شد 700 طلبه چینی در قم داریم، کذب است و تعداد آنها بیست نفر است که اینها از شهریور ماه مراجعتی به کشور خودشان نداشته‌اند و تست کرونای این بیست طلبه چینی ساکن قم و خانواده‌هایشان منفی بود؛ اما تست کرونای سه دانشجوی چینی در گیلان مثبت اعلام شد.
کد خبر: ۸۴۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲ 22 April 2020

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در برنامه گفت‌وگوي خبري سيماي مرکز قم گفت: قم کمترين شاخص بودجه‌اي را بين استان‌هاي کشور دارد که يکي از علل مهم آن تک شهر بودن اين استان است.

نماينده قم در مجلس شورای اسلامی ديگر شاخص هاي مهم اختصاص بودجه را جمعيت، سواد، مسکن، شغل و برخي موارد ديگر برشمرد و افزود: قم رتبه 31 را در ميان استان‌هاي کشور از نظر اختصاص بودجه داشته اما فعلاً به رتبه28 ارتقا يافته است که البته به هيچ وجه مطلوب ما نيست.

وي تصريح کرد: به دليل تک شهر بودن کارمندان قم هم از برخي شاخص ها بهره مند نمي شوند که نمونه آن را مي توان به بهره مندي کم از شاخصي به نام ساير دانست که مي‌تواند موجب افزايش مزاياي کارکنان قم باشد.

اميرآبادي افزود: پيشنهاد افزايش شش ميليارد تومان به شاخص ساير در بودجه 99 داده شد اما به علت بروز کرونا ممکن نشد و ضروري است سازمان مديريت و برنامه ريزي قم آن را پيگيري کند.

وی به برخي اقدامات براي تکميل بيمارستان ها و طرح هاي عمراني قم هم اشاره کرد و گفت: تهيه دوازده دستگاه دياليز براي تکميل تجهيزات پزشکي بيمارستان شهداي نيروگاه از جمله آنهاست.

نماينده قم در مجلس شورای اسلامی اختصاص رديف بودجه براي احداث ساختمان دانشکده پزشکي قم در پرديسان و اختصاص رديف بودجه براي دو بانده کردن جاده پرديسان ورجان را از ديگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وي افزود: بيمارستان حضرت زهرا (س) در امامزاده ابراهيم هم قرار است به همت بنياد برکت تخريب و بازسازي شود.

وي با اشاره به صدور مجوز براي خط b متروي قم هم گفت: بودجه کافي براي شروع آن وجود ندارد.

اميرآبادي از تقبل برداخت ديون حوزه به شهرداري توسط دولت خبر داد و گفت: با پيگيري آيت‌الله اعرافي قرار است دويست و سي ميليارد تومان ديون حوزه توسط دولت به شهرداري قم پرداخت شود.

وي افزود: پانصدو هشتاد ميليارد تومان هم بدهي ساير دستگاه‌ها به شهرداري است که پيگير وصول آن از دولت هستيم.

اميرآبادي در خصوص شيوع کرونا و قم هراسي پس از آن گفت: قم تنها اعلام کننده وجود کرونا در استان بود و بر اساس آمارهای تحلیلی وزارت بهداشت شیوع کرونا در استانهای تهران و گیلان زودتر از قم بوده است و این ویروس یه همت پزشکان قمی زودتر شناسایی شد.

نماينده قم در مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد:«امیرآبادی فراهانی» تاکيد کرد: این که گفته شد 700 طلبه چینی در قم داریم، کذب است و تعداد آنها بیست نفر است که اینها از شهریور ماه مراجعتی به کشور خودشان نداشته‌اند و تست کرونای این بیست طلبه چینی ساکن قم و خانواده‌هایشان منفی بود؛ اما تست کرونای سه دانشجوی چینی در گیلان مثبت اعلام شد. ما به هيچ وجه اجازه قم هراسي را نمي دهيم و در برابر آن مي ايستيم.

اميرآبادي از جمع آوري شش و نيم ميليارد تومان کمک خيران به قرارگاه مردمي کريمه اهل بيت (ع) سخن گفت و افزود: مقرر شده است به زودي به حساب هر يک از بيست هزار خانوار کم بضاعت شناسايي شده مانند کارگران فصلي پانصد هزار تومان واريز شود.

عضو هيئت امناي قرارگاه مردمي کريمه اهل بيت (ع) افزود: بنياد مستضعفان هم قرار است سه ميليارد تومان به اين قرارگاه کمک کند.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي از تصميم ايجاد دفتر نمايندگان قم در بخش هاي استان هم خبر داد و گفت: به اين ترتيب هر سه نماينده قم به صورت نوبتي در دفتر بخش‌ها حضور خواهند يافت.

وي افزود: براي پيگيري مسائل کلان استان هم دفتر مجمع نمايندگان در شهر قم ايجاد خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار