استاندار خوزستان گفت: اهواز به لحاظ فراوانی در صدد قرار گرفته است. در دو هفته اخیر روند مبتلایان در اهواز فراینده بوده است. از مردم اهواز خاضعانه می خواهم که بیش از گذشته فاصله اجتماعی را رعایت کنند
کد خبر: ۸۴۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 23 April 2020

استاندار  خوزستان در پنجمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم خوزستان با تبریک هفته سلامت به همه مجاهدان سلامت و کادر درمانی بیمارستان ها و روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه پاسداران این مرز و بوم گفت: پیشاپیش هفته گرامیداشت مقام معلم را به همه معلمان تبریک می گویم.  آنها نیز در این روزهای کرونایی تدریس و آموزش دانش آموزان را فراموش نکردند.  

رئیس شورای سلامت استان خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان گفت: تعداد بیماران به دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است ‌و ۱۸۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. ایران از لحاظ تعداد بیماران رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.  

دکتر شریعتی با اشاره به وضعیت بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت : ۸۶ هزار بیمار در کشور شناسایی شده است . شیب آن کندتر شده است.  تا امروز ۱۸۳۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند . ۵۲ بیمار مبتلا امروز شناسایی شدند. که تعدادی به شکل سرپایی مداوا شده اند.  تعداد آزمایشگاه تشخیص کرونا به چهار آزمایشگاه افزایش پیدا کرده است.افزایش تعداد بیماران به دلیل افزایش موارد آزمایش است . 

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت:  تعدادی از مبتلایان  به طور سرپایی مداوا شده اند چرا که به محض بروز علائم به آزمایشگاه های تشخیص مراجعه کرده اند که اقدام بسیار خوبی ست. 

استاندار خوزستان گفت: علیرغم افزایش دما هنوز این ویروس در استان فعال است که باید خودمراقبتی و رعایت فاصله اجتماعی را همچنان در دستور کار قرار  دهیم.

شریعتی گفت: موارد فوت نسبت به موارد مثبت نشان دهنده این است که روند بهبود رو به افزایش است . هر چه بتوانیم مرگ و میر را کنترل کنیم نشانه پیروزی ما بر این ویروس خواهد بود.

رئیس شورای سلامت استان خوزستان گفت : روند مرگ و میر در اهواز رو به کاهش است . باید تلاش کنیم افراد بستری شده را با بهبودی کامل ترخیص کنیم. ۵۲ درصد از مبتلایان مردان و ۴۸ درصد زنان هستند.  میانگین سنی فوتی ها ۵۵ سال است که نشان می دهد که متوسط سنی مبتلایان بالا رفته است . 

شریعتی افزود : مبتلایان ۵۵ درصد بیماری زمینه ای نداشتند . ۷۹ درصد از فوت شدگان دارای بیماری زمینه ای داشتند.  ۲۱ درصد از فوت شدگان دارای هیچ بیماری زمینه ای نداشته اند . باید همه در هر سنی فاصله اجتماعی را رعایت کنند .

ایناتدلر خوزستان گفت : تعداد بیماران فوتی زیر ۶۰ ساله ها در هفته های اخیر افزایش داشته است که نشان میدهد که افراد زیر ۶۰ سال پروتکل بهداشتی را رعایت نکردند.

استاندار خوزستان گفت: ۳۲ درصد از فوتی شدگان دارای بیماری قلبی و عروقی بودند. دیابتی ها و فشار خون؛  کلیوی ؛ گوارشی در ردیف های درگیر هستند .  همچنان زنان خانه دار در رتبه نخست فوت شدگان کرونایی قرار دارند.  باید زنان خانه دار بیش از پیش مراقبت کنند . اگر علاقه دارید کادر درمانی خسته نشوند باید خود مراقبتی ها را افزایش دهید . متاسفانه ۲۲ درصد از مبتلایان جدید پرستاران هستند  . ۲۰ درصد نیز از مبتلایان پزشکان هستند و سایر کادر درمانی نیز ۴۱درصد از مبتلایان را تشکیل میدهند. ‌مجموعا ۱۰۹ نفر از مبتلایان از کادر درمانی هستند.

استاندار خوزستان گفت : اهواز به لحاظ فراوانی در صدد قرار گرفته است.  در دو هفته اخیر روند مبتلایان در اهواز فراینده بوده است.  از مردم اهواز خاضعانه می خواهم که بیش از گذشته فاصله اجتماعی را رعایت کنند . ماسک و دستکش استفاده کنند و مرتبا دستان خود را با آب و صابون شستشو بدهند.  اهواز میتواند تمام استان را زمین گیر کند . اهواز بخش اعظمی از مبتلایان را به خود اختصاص داده است. رفتارهای پرخطر را باید کنار بگذاریم.  نباید تصور کنیم کرونا تمام شده است . اگر رفتار پرخطر خود را کنار نگذاریم شاهد انفجار این بیماری در اهواز خواهیم بود. اجازه ندهیم اطرافیان  رفتار پرخطر انجام داد. 

استاندار خوزستان گفت : شیوع کرونا از شهر به روستاها سرایت کرده است.  روستائیان باید به دلیل فصل برداشت محصول از خود مراقبت کنند . رامشیر ؛ جسانیه اهواز و میداود و سرله نیز آمار مبتلایان رو به تزاید است . باید بی مبالاتی  را کنار بگذاریم.  

استاندار خوزستان گفت: ۲۴۳ مورد بیمار هم اکنون در بیمارستان های استان به دلیل مبتلا به ویروس کرونا  بستری شده اند . اگر چه مرگ و میر رو به کاهش است اما میزان ابتلا نیز باید سیر کاهشی پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت : به هیچ عنوان نباید مراسم ترحیم برگزار  شود.شرکت در مراسمات عروسی و ترحیم شیوع این بیماری را تشدید می‌کند . آبادان روند کاهشی داشته است چون مردم در این شهر رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی را کرده اند .

وی گفت: مناطقی مانند  گلستان، باهنر،  عین دو و کیانپارس باید رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی را انجام بدهند . به شهروندان اهوازی هشدار میدهم. 

شریعتی گفت: ۶۵ روز است که با این ایپدمی در حال مبارزه هستیم . فعالیت‌های صنفی و مراسمات مذهبی را تعطیل کردیم . استان خوزستان نسبت به جمعیت کشور پنج برابر رشد این بیماری  کمتر بوده است. خوزستان متراکم ترین استان کشور است . تراکم فعالیت در بنادر و میادین  نفتی و سایر فعالیت های اقتصادی نسبت به سایر استان ها بیشتر است.بازگشایی واحدهای صنفی و خدماتی نیاز به استمرار همکاری و مشارکت مردم استان دارد. 

وی افزود:نباید با بی مبالاتی و بی ملاحظگی سلامت دیگران را به مخاطره بیاندازیم. کمیته ای ویژه در اهواز تشکیل شده است که بناست نظارت ها از واحدهای صنفی کم خطر تشدید شود.اگر به تذکرات و توصیه های بهداشتی مسئولان  توجه نکنند مطابق قانون از ادامه فعالیت صنفی متخلفین جلوگیری خواهد شد.

رئیس شورای تامین استان خوزستان گفت: به تمام دستگاه های اجرایی و امنیتی دستور می دهم همه ارباب رجوع ها باید رعایت پروتکل بهداشتی را کنند. حتما ماسک و دستکش داشته باشند. مدیران حراست ادارات و دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت ارباب رجوع‌ها از پروتکل بهداشتی هستند. کنترل ها و نظارت‌های منطقه ای را تشدید کرده‌ایم.  در موارد خاص مداخله خواهیم کرد.ضد عفونی معابر را تشدید کنند. 

استاندار از مردم شریف استان خوزستان درخواست کرد  برای حفظ سلامتی عزیزان ؛ اطرافیان و دوستان خود بیشتر از گذشته مراعات پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را بکنند‌ وی گفت: نباید مسئولان و مردم در مسیر مبارزه با کرونا ویروس خسته شوند و باید همه ما تا شکست دادن این ویروس باهم همکاری و هم افزایی داشته باشند  .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار