نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مشارکت و همراهی مردم این استان در راستای اجرای برنامه‌های هدفمند قرارگاه پدافند زیستی و کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا ستودنی است
کد خبر: ۸۴۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 23 April 2020
مشارکت مردم استان مرکزی در کنترل نسبی شیوع کرونا ستودنی است
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز پنجشنبه در رزمایش کمک‌های مومنانه استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: حمایت‌خیران و اقدامات جهادی دستگاه‌های مختلف اجرایی، ارتش، بسیج، سپاه روح الله و فرماندهی انتظامی این استان باعث شد ضمن به حداقل رسیدن  شمار مبتلایان به ویروس کرونا، تحمل شرایط دشوار اقتصادی نیز برای افراد آسیب‌پذیر سهل‌تر باشدو استان در این راستا کارنامه قبولی دارد.
وی ادامه داد: برنامه‌محوری و اقدامات حساب‌شده در کنار همراهی آگاهانه مردم موجب شده است که وضعیت بهبودیافتگان کرونا در استان مرکزی رضایت‌بخش باشد و اگرچه هنوز مهار کامل بیماری میسر نشده، اما در حد قابل قبولی این تهدید سلامت کنترل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: هنوز دارو و واکسن برای درمان قطعی کووید ۱۹ ارایه نشده و تنها راه موثر برای مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم و تدوین برنامه‌های پیشگیرانه هوشمند از سوی مسئولان  است که در این راستا همه باید با حساسیت و جدیت عمل کنند.  

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش و کوشش کادر درمانی کشور در مقابله با گسترش ویروس کرونا تاکنون توانسته از آمار افزایشی جلوگیری کند و مردم نیز با رفتار هوشمندانه در این راستا یاریگر بودند.

وی در خصوص کمک‌های مومنانه استان مرکزی نیز گفت:در پی رهنمون‌های مقام معظم رهبری در نیمه شعبان، کارگروه تخصصی برای جمع‌آوری کمک‌های مومنانه شد در استان مرکزی تشکیل شد و در این راستا  توزیع ۱۰۰ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان تا عید فطر هدفگذاری شده است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: ایران طلایه‌دار مذهب مقدس تشیع است ومردم فهیم و نوعدوست در خصوص دستگیری از نیازمندان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان از هیچ کوششی دریغ ندارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآوری کرد: پیش از تشکیل کارگروه کمک‌های مومنانه در استان مرکزی، بیش از ۱۴ هزار بسته حمایتی از سوی دفتر نماینده، ولی فقیه و حوزه‌های علمیه استان مرکزی بین نیازمندان توزیع شد.

وی نسبت به شناسایی نیازمندان واقعی از سوی بسیج، روحانیون و مساجد، تاکید کرد و گفت: توزیع کمک‌های مومنانه نیز باید با حفظ کرامت افراد همراه باشد.  

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: درنخستین گام از رزمایش کمک‌های مومنانه ۳۰ هزار بسته حمایتی در ۱۲ شهرستان این استان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

سردار «محسن کریمی» افزود: ارزش هر بسته حمایتی حدود سه میلیون ریال است که با مشارکت خیران و بسیج سازندگی استان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

سیدعلی آقازاده استاندار و تنی چند از مدیران کل استان مرکزی نیز در این آیین حضور داشتند.

توزیع ۱۰۰ هزار بسته حمایتی در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه در استان مرکزی هدفگذاری شده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک‌هزار و ۵۹۵ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار