کد خبر: ۸۴۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 25 April 2020

تهران _ مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: پاکسازی معابر عمومی تهران از سدمعبر دستفروشان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مستمر در سطح مناطق ۲۲ گانه انجام می شود و تا پایان شیوع کرونا با قدرت ادامه دارد.

سید امیر فتاحیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در شرایط کنونی و با توجه به هشدارهای ستاد عالی مقابله با کرونا و همچنین مراجع بهداشتی، هرگونه تجمع در سطح شهر و معابر، عامل خطرساز شیوع ویروس کرونا است که مرگبار بودن آن قابل انکار نیست.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های وابسته به شهرداری تهران از همان ابتدا در مسیر رعایت پروتکل‌های ابلاغی از سوی مراجع بهداشتی و تصمیم‌گیر در مقابله با کرونا قدم برداشته‌اند، اظهار داشت: در همین راستا، از ابتدای ورود کروناویروس، با همکاری شهربان، شهرداری‌های مناطق و نیروی انتظامی، با هدف حفظ سلامت شهروندان و همچنین سلامت خود دستفروشان، معابر عمومی شهر تهران در مناطق ۲۲ گانه از سدمعبر بساط‌گستران پاکسازی شده است و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

اهدای کارت یک میلیون تومانی به دست فروشان

فتاحیان با اشاره به اینکه اهدای کارت‌های یک میلیونی به دستفروشان نیازمند با هدف کمک به معیشت آنان، حفظ سلامت دستفروشان و خودداری آنان از حضور در معابر عمومی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا، هرگونه سدمعبر و دستفروشی در معابر عمومی به دلیل اینکه عامل شیوع کرونا و تهدید سلامت همه اقشار شهروندی است، مجاز نیست؛ از شهروندان انتظار داریم برای حفظ سلامت خود و نیز سلامت دستفروشان، پروتکل‌های بهداشتی و پزشکی را رعایت کنند.

۸ هزار ماسک در اختیار شهربانان

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در ادامه از اهدای وسایل بهداشتی به شهربانان خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با این ویروس، تعداد ۸ هزار ماسک و یک هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده بین شهربانان، حریم‌بانان و معبربانان در نواحی ۱۲۲ گانه پایتخت توزیع شد.

به گفته وی؛ از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور تاکنون، چندین نوبت، ماسک و محلول ضدعفونی کننده بین نیروهای شهربان، حریم‌بان و معبربان توزیع شده تا همه این افراد در حین انجام ماموریت‌ها بتوانند خودمراقبتی‌های بهداشتی را انجام دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار