کارشناس هواشناسی کردستان گفت:به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی، باران‌های بهاری در استان تداوم دارد.
کد خبر: ۸۴۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 25 April 2020

خسرو سیف پناهی با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی؛از بعد از ظهر امروز شنبه تا اواخر وقت یکشنبه با تقویت موج تراز میانی جو در سطح استان به تناوب موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد شدید، در بعضی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و در برخی نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

او افزود:با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی در برخی از مناطق وجود دارد؛ و انتظار داریم مقدار بارش‌ها در نیمه غربی استان قابل توجه‌تر باشد.

کارشناس هواشناسی کردستان بیان کرد:از روز دوشنبه تا ظهر سه شنبه جو منطقه نسبتا پایدار بوده و بجز افزایش ابر و گاهی وزش باد پدیده قابل توجه دیگری نداریم.

سیف پناهی افزود:با توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی عراق و سوریه و وزش باد شدید در این مناطق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور،در بعضی از ساعات تا یکشنبه هفته آینده شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی بخصوص برای امروز در سطح استان خواهیم بود.

او گفت:از لحاظ دمایی نیز امروز تغییرات قابل توجهی نداریم؛ ولی از روز یکشنبه تا صبح چهارشنبه دما بطور میانگین در طول شبانه روز ۴ تا ۶ درجه سلسیوس کاهش داشته و در مناطق سردسیر استان دمای شبانه و اول صبح به محدوده صفر درجه سلسیوس نزدیک خواهد شد.

منبع/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار