عضو شورای شهر اهواز :
رحیم کعب عمیر گفت: تا مادامی که طرح مدیریت یک پارچه شهری مصوب واجرایی نشده مدیریت ها جزیره ای و پراکنده بوده و هست و این موضوع یکی از علل اصلی عقب ماندگی شهرهاست در حال حاضر نه شهردار متولی کل شهر است و نه شورا شورای شهر بلکه شورای شهرداری است.
کد خبر: ۸۴۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 25 April 2020

تعامل  سازنده و مثبت شهردار اهواز با نماینده عالی دولت در استان؛ باعث عبور از بحران های متعدد در سال گذشته شد/ از عملکرد شهردار اهواز نسبتا رضایت دارم/ ثبات در مدیریت شهری مانع دوباره کاری و باعث تسریع در  اجرای پروژه ها خواهد شد

 

در تقویم رسمی کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

قانون در اصل هفتم نیز شوراها را از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور ذکر کرده است.طبیعی است وقتی قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول کلی خود شورا را به عنوان ابزار تجلی اراده مردم و نهاد سیاسی تصمیم گیرنده مورد پذیرش قرار داده در اصول بعدی بیشتر به آن توجه کند بر همین اساس فصل هفتم این قانون به شوراها اختصاص یافته است. در این فصل طی اصول یکصدم تا یکصد و ششم وظایف، چگونگی انتخاب و سایر مسائل مربوط به شوراها مشخص شده است.

در ُآستانه روز نهم شورا به عنوان روز شوراها با رحیم کعب عمیر عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز و رییس کمیسیون خدمات شهری این شورا به گفتگو نشسته ایم که از نظرتان می گذرد. 

عضو شورای شهر شهر اهواز در پاسخ به این سوال که بعد از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و توصیه جوانگرایی؛ شاهد انتخاب شهردار جوان اهواز بودید به عنوان عضو شورای شهر در خصوص این انتخاب چه نظری دارید گفت: در جوان گرایی قدرت و انرژی و شوق جوانی باعث تسریع در رسیدن به اهداف تعیین شده خواهد شد. مشروط به رعایت اصول وحرکت بر مبنای طرح ها و برنامه های مصوب و پیش بینی شده و با رعایت اولویت ها و صرفه و صلاح شهر و شهرداری با بازنگری طرح ها وبرنامه های پیش بینی شده و جلوگیری از دوباره کاری و لحاظ کردن کیفیت وجلوگیری از اتلاف وقت وهزینه ها است.

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهراهواز با اشاره به  مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای  پروژه های بزرگ عمرانی کلانشهر اهواز گفت: بنده یکی از موافقین فعالیت قرارگاه خاتمالانبیا هستم. امیدوارم با توجه به وجود محرومیت در اهواز بتوانیم از توان ‌تجارب و تخصص قرارگاه در پروژه های عمرانی دیگر بهره برده و چهره شهر را تغییر دهیم.


کعب عمیر در پاسخ به این سوال که  شما از جمله اعضای شورای شهر هستید که به طور روزانه بازدید هایی را از مناطق محروم و پروژه های در حال اقدام و اجرای شهرداری دارید به همین دلیل خواستیم آخرین وضعیت اجرایی عمرانی و خدماتی شهرداری اهواز را از جنابعالی مطلع شویم گفتافزود : در مجموع  شهر اهواز با اعتبارات فعلی و عدم کمک و همیاری شرکت ها ، سازمان ها، کارخانجات و ارگان ها با شهری آباد فاصله بسیاری دارد هرچند در چند سال گذشته جناب استاندار (دکتر شریعتی) کمک حال شهرداری بوده.شورای شهر در بدو کار تابحال با بحران های رکود اقتصادی، سیلاب فروردین و  آبگرفتگی دی ماه سال ۹۸ و ویروس منحوس کرونا در اواخر ۹۸  مواجه بوده  است. توان و ظرفیت مالی و زمان  شهرداری اهواز درگیر و صرف حوادث فوق شده و باعث عقب ماندگی از پروژه های زیاد عمرانی و رفاهی گردیده است.

کعب عمیر افزود: در دوسال قبل بیش از چند میلیون متر مربع عملیات آسفالت مقدار متنابهی زیر سازی در سطح شهر و بوی در مناطق کم برخوردار انجام شد. امسال هم حرکت ها در این جهت شروع شده ولی کماکان اغلب نقاط شهر و تمام مناطق محروم نیاز ضروری به عمران و آبادانی دارند و ضرورت آسفالت ازهمه بیش‌تر است.

وی ادامه داد: در این میان میزان اعتبارات شهرداری اهواز محدود و عملیات نوار های حفاری آبفای اهواز و عدم ترمیم آنها باعث نازیبا شدن چهره شهر و نارضایتی مردم شده  است. همچنین بی توجهی بعضی از شهرداران به مناطق محروم در حوزه خود باعث نارضایتی بعضی از اعضاء شورا (منجمله بنده را ) و مردم شده است.

این عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد:  در بحران ها هیچ کس به تنهایی نمی تواند قهرمان شود چرا؟ لازمه کاهش خطرات و آسیب های هر بحران پیش بینی نسبی حوادث و پس از وقوع همراهی تمام مدیران و مسؤلین و کمک مردم و ‌بسیج و هدایت امکانات به نقاط بحرانی و تسریع در رفع بحران است.استاندار و شهردار و معاونین و کل پرسنل درگیر شهرداری واعضاء شورای شهر همه فعالیت قابل تقدیری داشتند.

کعب عمیر یادآورشد: در اولویت قرار دادن سنگ بناء و توجه جدی و حرکت خط ریل عمرانی مناطق کم برخوردار با نگاه به گستره کل شهر، اقدام در‌جهت الکترونیکی وشفافیت شهرداری ، حرکت در جهت توزیع عادلانه امکانات در چهار جهت شهر مانند پیگیری و تصویب بازنگری طرح جامع که طرح تفصلی آن توسط شهردار اهواز و ‌راه و شهرسازی در حال انجام است. این طرح بعنوان نقشه بیست سال آینده شهر از ابعاد عمرانی، ترافیکی و خدماتی و غیره خواهد بود؛ می بایست در اولویت کاری شهرداری اهواز در سال جاری باشد. 


رییس کمیسون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز  د مورد عملکرد شهردار اهواز دریک سال گذشته بیان داشت: بطور کامل نه بلکه بطور نسبی از عملکرد شهردار جوان اهواز رضایت دارم.  انتظار می رود بیش از اینها شهردار با شورا ارتباط داشته باشد تا هم کارها با همفکری بخوبی پیش رود و هم نگرانی ها و استفهامات بعضی از اعضاء مرتفع گردد.


 كعب عمیر  در خصوص نقش ثبات در مدیریت شهری را در توسعه کلانشهر اهواز معتقد است: ثبات در مدیریت درتمام ابعاد مدیریت ها مانع دوباره کاری و باعث تسریع در فعالیت خواهد شد. مشروط بر اینکه بر مبنای طرح ها و برنامه های مصوب و تعریف شده و با توجه به اولویت ها حرکت کرد. در مدیرت برنامه ها وطرح های کوتاه، میان وبلند مدت بعنوان نقشه راه هر مدیری باید باشد و سلیقه ها و منیت ها نباید جایگزین آنها شوند.


این عضو شورای شهر اهواز در پایان گفت: تا مادامی که طرح مدیریت یک پارچه شهری مصوب واجرایی نشده مدیریت ها جزیره ای و پراکنده بوده و هست و این موضوع یکی از علل اصلی عقب ماندگی شهرهاست در حال حاضر نه شهردار متولی کل شهر است و نه شورا شورای شهر بلکه شورای شهرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار