استاندار گلستان:
استاندار گلستان گفت که با ظرفیت قانونی فراهم‌شده برای شوراها، نمایندگان مردم در این پارلمان محلی قادر به تصویب قوانین کاربردی فراوان بوده و می‌توانند زمینه ساز تغییرات زیربنایی فراوان در این استان شوند.
کد خبر: ۸۴۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 28 April 2020

اعضای شورای شهر و روستا زمینه‌ساز تغییرات زیربنایی در گلستان شوند

استاندار گلستان گفت که با ظرفیت قانونی فراهم‌شده برای شوراها، نمایندگان مردم در این پارلمان محلی قادر به تصویب قوانین کاربردی فراوان بوده و می‌توانند زمینه ساز تغییرات زیربنایی فراوان در این استان شوند.

هادی حق شناس روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز شوراها در جمع منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اظهار داشت: اعضای پارلمان محلی با آگاهی از قانون و ظرفیت شهر، روستا، بخش و شهرستان خود و برنامه ریزی درست و تصمیم گیری مناسب، زمینه ایجاد تغیرات مهم در راستای رفع مسایل و مشکلات مردم را فراهم کنند.

وی همچنین از نقش موثر شوراهای گلستان برای تشویق مردم به حضور در انتخابات مجلس یازدهم، کمک به آسیب دیدگان سیل ۹۸ و پیشگیری از شیوع کرونا با همراهی در اجرای طرح غربالگری و شناسایی مبتلایان به این بیماری قدردانی کرد.

رییس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه با اشاره به کارکرد شورا در قانون گذاری، نظارت و اجرای امور گفت: اعضای این نهاد با رای مستقیم مردم وارد عرصه خدمتگذاری می شوند و باید اصولی را که قانون اساسی برای این نهاد تعیین کرده به خوبی رعایت کنند.

هادی هاشمیان همچنین بر دقت و رعایت قانون توسط اعضای هیات تطبیق در فرمانداری و استانداری برای نظارت بر مصوبات شوراها تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری گلستان نیز از افزایش حدود ۲ برابری سرانه شهروندان استان در سال جاری خبر داد و گفت: سرانه بودجه هر شهروند این استان از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در سال قبل به ۱۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافت.

طیبه خلیلی افزود: همچنین پارسال ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳۳ شهر استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۹۵ درصد آن توسط شهرداری ها جذب شده و بقیه آن هم تا میانه اردیبهشت سال جاری تخصیص خواهد یافت.

به گفته وی همچنین پارسال ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مساعدت دولت به شهرداری ها و هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بابت جبران خسارت سیل به شهرداری های گلستان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهبود معابر شهرهای استان و خرید قیر در شهرداری های با کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت و تحویل ۱۹ دستگاه ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها با پرداخت حداکثر ۳۰ درصد آورده، از دیگر خدمات ارایه شده به شهرداری های گلستان در سال گذشته بود.

در این مراسم نبی الله آخوندی عضو شورای شهر گنبدکاووس، حمید رضا آقاملایی عضو شورای شهر گرگان، علیرضا رجنی رییس شورای اسلامی گلستان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی روستایی به طرح مسایل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

گلستان ۳۳ نقطه شهری دارد که ۵۳ درصد جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری را در خود جای داده است.

از هزار و ۵۲ روستای کد در این استان، ۹۰۸ روستای آن دارای شورا و دهیاری هستند که سه هزار و ۱۴۱ عضو شورا و ۹۰۸ دهیار دارند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار