معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر با بیان اینکه در ایام بیماری کرونا، تلاش و همت والای کارگران مانع از توقف تولید در استان بوشهر شد گفت: این مهم نشان از تلاش والای کارگران و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.
کد خبر: ۸۴۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 28 April 2020

تلاش کارگران مانع از توقف تولید در استان بوشهر شد

مجید خورشیدی ظهر امروز در جلسه کمیسیون کارگری استان بوشهر با تبریک هفته بزرگداشت مقام کارگر و روزجهانی کارگر اظهار داشت: در شرایطی که در جهان به سبب شیوع ویروس کرونا بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌های اقتصادی تعطیل شدند، ولی روند تولید در کشور و به خصوص در استان بوشهر متوقف نشد که این امر نشان از تلاش و همت بالای کارگران و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی دارد که با کوشش مضاعف اجازه ندادند در برآوردن نیازمندی‌های مردم و کشور خلل جدی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون کارگری استان بوشهر با اشاره به اینکه روند تولید در پارس جنوبی متوقف نشد افزود: در محیط‌های صنعتی استان به خصوص در منطقه اقتصادی انرژی پارس با وجود عدم تغییر شیفت کارگران با تحمل مشقت دوری از خانواده توانستند چراغ تولید را روشن نگه دارند و از این حیث کشور مدیون و قدردان این عزیزان است.

خورشیدی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در ایام شیوع ویروس کرونا برای سالم نگه داشتن محیط‌های صنعتی و کارگری استان گفت: با وجود پیش بینی‌ها، با درایت مسئولان و همکاری کارگران، مجموعه پارس جنوبی یکی از سالم‌ترین و ایمن‌ترین محیط‌های صنعتی کشور بوده است.

وی با تاکید بر توجه به استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: همچنان نیازمند مراقبت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای استمرار و بهبود وضعیت می‌باشیم چرا که غفلت می‌تواند شرایط را عوض کند و در محیط‌هایی که چند هزار کارگر مشغول به کار هستند شرایط آن با واحدهای کوچک متفاوت است.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته بزرگداشت کارگر اظهار داشت: لازم است مدیران با ابتکارات و نوآوری‌های متناسب با ایام فعلی و به شکل غیر حضوری از زحمات کارگران عزیز قدردانی کنند.

خورشیدی از اعضای کمیسیون کارگری خواست تا پیگیری لازم را برای پرداخت معوقات حقوق و مزایای کارگران، اجرای مصوبه پرداخت همزمان حقوق مدیران و کارگران در واحدهای صنعتی، اجرای مصوبه به کارگیری 50 درصد نیروهای بومی استان را در پارس جنوبی داشته باشند.

وی با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و عدم امکان برگزاری مراسم‌های تجلیل از کارگران و خانواده‌های آنان، خواستار تجلیل شایسته از این قشر پرتلاش متناسب با شرایط جاری شد.

 

در این جلسه اعضا جلسه از بهبود روند پرداختها و کاهش معوقات حقوق به نحو چشمگیر در مقایسه با سالهای گذشته و برغم تمامی مشکلات و تحریم‌ها، خبر دادند.

تاکید بر برقراری هر چه سریعتر و بهتر مزایای ایام بیکاری کارگران از دیگر موضوعات این کمیسیون بود.

منبع/ تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار