کد خبر: ۸۴۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 29 April 2020

 

تابناک/سردار معروفی از خدمات سپاه در اوضاع و احوال کنونی با عنوان تکرار منش دفاع مقدس یاد کرد و گفت: تا پایان اعلام وضعیت سفید از سوی متولیان سلامت، تمام اقدامات را با همین شیب ادامه می‌دهیم.

تابناک/ سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گفت و گوی ویژه خبری امشب خود در شبکه استانی کرمان به بیان گزارشی از اقدامات سپاه در حوزه کرونا پرداخت و احداث کارگاه‌های ماسک، بیمارستان صحرایی در کاشان، راه اندازی نقاهتگاه هتل به همت جامعه پزشکی، آماده باش اردوگاه ها، پایگاه‌ها و سوله‌های ورزشی با ظرفیت ۱۲ هزار نفر در صورت نیاز را برخی از اقدامات سپاه در بحث کرونا برشمرد.


او به طرح غربالگری بیش از ۲ میلیون نفر یعنی چیزی در حدود ۹۴ و ۶ درصد اشاره کرد و افزود: در این طرح، ۸ هزار و ۷۲۹ گروه جهادی کار ضدعفونی، کنترل، مشاوره و توجیه مردم را برعهده دارند.

سردار معروفی ضدعفونی کردن مساجد، مدارس و ... و توزیع بیش از ۸ هزار و ۴۸۷ سبد معیشتی قبل از طرح کمک مومنانه را از دیگر اقدامات سپاه در استان عنوان کرد.

او از خدمات سپاه در اوضاع و احوال کنونی با عنوان تکرار منش دفاع مقدس یاد کرد و بیان داشت: به منظور عبور از وضعیت کرونا، تا لحظه آخر و پایان اعلام وضعیت سفید از سوی متولیان سلامت، تمام اقدامات را با همین شیب ادامه می‌دهیم.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به برخی اقدامات سپاه در سیل‌های اخیر استان هم اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود، لذا سپاه با حفظ ماموریت ذاتی خود، هر زمان اقتضا کند، فعالیت می‌کند و در این زمان در کنار کرونا، برای سیل هم در کنار دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی خدمت رسانی کرد.

او با بیان اینکه ۷۰۰ نفر را در سیل اوایل فروردین امسال با رعایت پروتکل بهداشتی وارد رودبار کردیم، گفت: به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رودبار را قرق و با همکاری مردم منطقه برای خدمت رسانی فعالیت کردیم.


سردار معروفی با بیان اینکه حوزه مهندسی بحث جدی بود و بدین منظور ۳۰ دستگاه ماشین آلات را وارد کردیم، افزود: ترمیم سیل بند‌های برخی روستاها، کمک به بازگشایی مسیر‌های جاده ای، کمک به لایه روبی قنات ها، لایه روبی شهر زهکلوت، فعال کردن سیستم کارواش، ضدعفونی کردن منطقه، احداث بیمارستان صحرایی و ارائه خدمات رایگان به ۳ هزار نفر، توزیع سبد معیشتی در زهکلوت، رودبار، دهرضای ریگان و شهداد از جمله اقدامات این نهاد در مناطق سیل زده بود.

او با اشاره به اینکه برخی از کالا‌های مردم در مناطق سیل زده از بین رفته بود که کار توزیع لوازم خانگی در مناطق رهکلوت، دهرضا و کهنوج صورت گرفته است، تصریح کرد: گروه‌های جهادی نیز کار تعمیر برخی از لوازم خانگی را انجام دادند.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از ساخت هزار چشمه سرویس بهداشتی در مناطق جنوب و شرق استان خبر داد.

او به آغاز رزمایش کمک مومنانه از بیت الزهرا کرمان اشاره کرد و بیان داشت: امروز هم بسته‌های معیشتی ما از لشکر ثارالله حرکت داده شدند.

سردار معروفی به بحث پرتاب ماهواره نظامی به همت سپاه نیز پرداخت و گفت: نکته مهم پرتاب ماهواره این بود که این حرکت در زمان محاصره اقتصادی، نظامی و فناوری با فناوری بومی و کمک جوانان صورت گرفت و این دشمن را غافلگیر کرد.

او افزود: با پرتاب ماهواره به فضا، ملت ایران بزرگ شد و افتخار آن متعلق به همه آحاد این ملت است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش یکی از رموز موفقیت سردار سلیمانی را شبکه سازی جهان اسلام و ولایت باوری وی عنوان کرد و افزود: این شهید والامقام همواره با میل ولایت کار کرد.

سردار معروفی با اعلام اینکه سپاه تا آخر در همه عرصه‌ها در کنار مردم خواهد بود، تصریح کرد: ما همچون شهید سلیمانی جان و آبرویمان را کف دست گذاشته ایم و همواره در کنار این ملت خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار