معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان از مردم این استان خواست به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کویید ۱۹ عملیات واکسیناسیون نوزادان و کودکان خود را به تاخیر نیندازند.
کد خبر: ۸۴۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 29 April 2020

گلستانی‌ها واکسیناسیون کودکان را به تاخیر نیندازند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان از مردم این استان خواست به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کویید ۱۹ عملیات واکسیناسیون نوزادان و کودکان خود را به تاخیر نیندازند.

ناهید جعفری روز چهارشنبه اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون ماه های اخیر گلستان کاهش یافته که در صورت ادامه این روند، برنامه ریزی‌های بلند مدت برای مهار برخی بیماری ها با چالش روبرو خواهد شد.

وی بیان کرد: دستورالعمل‌های پیشگیرانه با جدیت در پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی درمانی گلستان اجرا می‌شود و خانواده‌ها برای مراجعه به این مراکز و دریافت واکسن‌های ضروری، نگران ابتلا به کرونا نباشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان افزود: تاخیر در واکسیناسیون کودکان و نوزادان با نگرانی از احتمال ابتلا به کرونا قابل قبول نیست و ممکن است عواقب ناگواری برای فرزندان به همراه داشته باشد.

هم‌اینک تمامی کودکان علیه بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، سل، هپاتیت B و هموفیلوس آنفلوانزای تیپ B واکسینه می شوند.

جعفری گفت : در شرایط عادی واکسیناسیون در روزهای خاصی از هفته انجام می شد تا از حجم زیاد هر بسته واکسن برای استفاده چند نوزاد استفاده شود اما این روند در ماه های اخیر متوقف شده و برای آسودگی خیال والدین، حتی برای مراجعه یک کودک هم از واحد واکسن استفاده می شود.

وی افزود : هدف هفته جهانی واکسیناسیون، افزایش آگاهی مردم در خصوص اهمیت حیاتی ایمن سازی کامل و به موقع در تمام طول عمر و نقش آن در دستیابی به اهداف توسعه در سال ۲۰۳۰ میلادی است.

وی ادامه داد: در برنامه پوشش واکسیناسیون تمامی گروه‌ هدف را بدون در نظر گرفتن جنسیت، قومیت،‌ ملیت و مذهب تحت پوشش واکسیناسون قرار دادیم و بر این اساس اتباع بیگانه ساکن گلستان هم از برنامه‌های واکسیناسیون برخوردارند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت که از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون ۵ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور جان خود را از دست دادند.

۶ تا ۱۲ اردیبهشت هفته جهانی واکسیناسیون است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار