سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین: هلاک شدن کرونا را عید فطر جشن خواهیم گرفت تمامی اقدامات و امکانات استان برای مقابله با کرونا بسیج شده است سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین گفت: با استمرار اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از ۹۰ روز نبرد با کرونا هلاک شدن این ویروس را در روز عید فطر جشن خواهیم گرفت.
کد خبر: ۸۴۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 02 May 2020

  هلاک شدن کرونا را عید فطر جشن خواهیم گرفت

 به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، منوچهر حبیبی  در بیست و سومین ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین که با حضور ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برگزار شد، افزود: در ۷۰ روز گذشته از سوم اسفندماه سال گذشته تاکنون، تمامی اقدامات و امکانات استان برای مقابله با این بیماری بسیج شده است.

وی اضافه کرد: نابودی کامل بیماری کرونا نیازمند همکاری مردم و استمرار دستورالعمل های بهداشتی است که لازم است در این رابطه همدلی و انسجام موجود تا پایان اردیبهشت لحاظ شود.
حبیبی در ادامه به درخواست ادارات استان قزوین در خصوص کسب تکلیف و فعالیت‌های مجدد پرداخت و اظهار داشت: یکی از درخواست‌ها در ستاد استانی مصوبه ۹۸۱۰ در خصوص امهال اجاره‌بها بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی در ایام کرونا است.
وی اضافه کرد: اقدامات بسیار خودجوشی در رابطه با امهال و بخشودگی اجاره بها در استان انجام شده و دستگاه‌های دولتی (شهرداری و اماکن ورزشی) که اماکن خودشان را اجاره داده بودند، بر اساس این مصوبه توانسته‌اند از اجاره‌های خودشان صرف نظر کنند.
حبیبی بیان داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری کمیته‌ها و کارگروه‌ها درخواست فعالیت مجدد داشتند که این موضوع هم اکنون در تمام ادارات با رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
این مسؤول به درخواست بنیاد مسکن استان برای شروع ثبت نام مسکن ملی با رعایت نکات بهداشتی اشاره کرد و گفت: مجوز دادن برای ثبت نام مردم تنها در شرایطی باید صادر شود که فعالیت‌ها متمرکز نباشد و به صورت مجازی صورت پذیرد.
حبیبی در خصوص بازگشایی مساجد استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ستاد ملی برای این موضوع مصوبه‌ای نداشته است و فعلا هر نوع تجمعی تعطیل است، اما با توجه به پیشنهاد وزارت بهداشت بر اساس سطح بندی سفید، زرد و قرمز و اینکه شهرهای سفید می‌توانند به برگزاری تجمعات مذهبی اقدام کنند باید دستورات بعدی از مرکز صادر شود.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین در مورد تقاضای انجمن صنفی کارفرمایان مجتمع‌های بین راهی مبنی بر اینکه غذاهای بیرون بر فاقد رعایت اصول بهداشتی است و باید این غذاها در داخل مجتمع سرو شوند، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجتمع‌های بین راهی جز اماکن پر ریسک در انتقال بیماری کرونا محسوب می‌شوند، باید فعلا تا مجوزهای بعدی ستاد ملی کرونا منتظر تصمیمات بعدی بود و تا کنون نیز فقط اجازه غذای بیرون بر صادر شده است.
حبیبی در خصوص بسته حمایتی برای بیمه بیکاری کارگران و رانندگان حمل بار اظهار داشت: بسته حمایتی دولت مشمول کسانی است که تعدیل نیرو نکرده‌اند و حفظ اشتغال و کار در یک واحد تولیدی ادامه دارد، اما در خصوص بیمه و جبران خسارات ۴۴ شرکت با داشتن ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در استان، همه تصمیمات بر اساس اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی باید در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار