دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت : ۱۲۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در یک هفته اخیر در این استان کشف شد.
کد خبر: ۸۴۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 03 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، احمد مظفری افزود: ۱۰۶ کیلوگرم از مواد مخدر کشف شده تریاک و مابقی را مواد مخدر صنعتی تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد : در مجموع نیروهای انتظامی و امنیتی برای کشف مواد مخدر از سوداگران مرگ ۴۶ طرح و عملیات را در یک هفته اخیر اجرا کردند که ضمن کشف این میزان مواد مخدر حدود ۳۰۶ نفر از قاچاقچیان و موزن مواد مخدر را دستگیر کردند.
به گفته وی یک باند قاچاق مواد مخدر نیز در استان شناسایی و متلاشی شد.
وی میزان کشف مواد مخدر در فروردین ماه سال جاری را حدود ۲۵۲ کیلوگرم اعلام کرد و اظهارداشت : در مجموع در ۴۰ روز اخیر حدود ۳۸۰ کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف شد که بیش از ۸۰ درصد از کشفیات مواد مخدر را تریاک تشکیل می دهد.
براساس آمار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در سال گذشته نیروهای انتظامی و امنیتی حدود ۴ تن انواع مواد مخدر را در این استان کشف کردند که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۷، میزان کشفیات در استان برای سال ۹۸ حدود ۱۳ درصد بیشتر شد.
طبق این گزارش از چهار تن مواد مخدری که در سال ۹۸ در مازندران کشف شد حدود یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم آن تریاک و مابقی سایر مواد مخدر از جمله صنعتی بود.
استان مازندران ۵۶ هزار معتاد دارد که بیش از ۵۲ هزار نفر از معتادان در ۵۴۰ مرکز در حال ترک هستند و میزان شیوع مواد مخدر در این استان حدود ۲.۲ درصد است که ۵۰ درصد نسبت به میانگین کشور شیوع مواد مخدر در مازندران کمتر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار