مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در آئین تجلیل از منتخب معلمان مناطق:
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی توضیحات لازم در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایه دوازدهم را ارایه کرد.
کد خبر: ۸۴۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 04 May 2020
نحوه برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و مدارس تحت پوشش شاد در آذربایجان شرقی/ کلنگ زنی پروژه مسکن فرهنگیان در ارتباط ویدئویی با معاون اول رییس جمهوری
به گزارش تابناک تبریز، جعفر پاشایی ظهر امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس با روسا و مدیران نواحی و مناطق و منتخبین استانی و منطقه ای و ناحیه ای در سالن اجلاس تالار معلم تبریز گفت: امروز که در هفته گرامی داشت مقام معلم قرار داریم از زحمات تمامی معلمان که در ایام تعطیلی مدارس به دلیل کنترل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و شبکه شاد یا در قالب طرح ابتکاری معلم یار استان شبانه روزی تلاش کردند و اجازه ندادند تا چراغ تعلیم و تربیت خاموش شود، سپاس گزاری می کنم.

تلاش برای آموزش تمامی محتواهای درسی در سال تحصیلی جاری

وی با بیان این که قدردانی و سپاس از فداکاری و دلسوزی معلمان و مسئولان تعلیم و تربیت روش و رویه آموزش و پرورش استان است، گفت: تمام ظرفیت های درون و برون استانی را به کار می بریم تا تمام محتواهای درسی سال تحصیلی 99-98 به دانش آموزان آموزش داده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معلمان را الگو و نماد فرهنگی هر جامعه ای عنوان کرد و افزود: نباید اجازه دهیم تا این نمادها و اسطوره ها فراموش شوند برای این که سرچشمه تمامی حرکت ها و توسعه جوامع توسط معلمان ممکن می شود.

معلمی از سخت ترین و پرمغزترین شغل ها

پاشایی داشتن دلی مهربان، چهره ای گشاده، دستان بخشنده و زبان نرم را از ویژگی های مهم معلمان برشمرد و گفت: سخت ترین و موثرترین و در عین حال پرمغزترین کارها در کسوت معلمی نمود پیدا می کند.

اردیبهشت و خرداد ماه زمان حساسی برای دستگاه تعلیم و تربیت

وی در ادامه با بیان این که اردیبهشت و خرداد ماه زمان حساسی برای دستگاه تعلیم و تربیت است، گفت: روش هایی که تا امروز برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در استان اجرایی می شد را برای تحت پوشش قرار دادن صد درصدی دانش آموزان ادامه خواهیم داد.

تعداد مدارس تحت پوشش شبکه شاد

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که آموزش از طریق شبکه شاد مورد تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش است، گفت: در حال حاضر 98درصد مدارس ابتدایی، 99 درصد مدارس متوسطه اول و 100درصد مدارس متوسطه دوم تحت پوشش آموزش از طریق شبکه شاد قرار دارند.

برخورداری 26 هزار دانش آموز روستایی محروم از آموزش های لازم

پاشایی در رابطه با طرح معلم یار نیز گفت: هزار و 700 نفر از کادر اداری و معلمان استان در قالب این طرح به روستاهای فاقد پوشش اینترنتی به شکل داوطلبانه اعزام شدند و 26 هزار نفر از دانش آموزان روستایی محروم و دورافتاده تحت پوشش این طرح از آموزش های لازم برخوردار شدند.

نحوه برگزاری امتخانات پایه دوازدهم

وی با بیان این که امتحانات پایه دوازدهم حضوری برگزار می شود، ادامه داد: برنامه امتحانات پایه دوازدهم آماده ابلاغ به نواحی و مناطق است و با توجه به این که یکی از ابزارهای سنجش آموزش و پرورش، پایه دوازدهم است تمامی امکانات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هر چه بهتر و مطلوب تر امتحانات پایه دوازهم در استان انجام می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: نحوه برگزاری امتحانات دوره اول و دوم متوسطه و مقطع ابتدایی نیز بعد از ابلاغ وزارت اطلاع رسانی می شود و اجازه نخواهیم داد تا مشکلی در روند برگزاری امتحانات و صدور کارنامه پیش آید.

سالن های ورزشی مدارس آماده برگزاری امتحانات

پاشایی ادامه داد: سالن های ورزشی مدارس با امکانات لازم و مواد بهداشتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت برگزاری امتحانات نهایی آماده هستند و در این رابطه هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی تبریزانجام گرفته است.

برنامه ریزی برای حضور موفق دانش آموزان استان در کنکور

وی رتبه های برتر استان در کنکور سال گذشته را یادآور شد و گفت: امتحانات پایه دوازدهم از 17 خردا تا 15 تیر ادامه خواهد داشت و بعد از آن 21روز فرصت برای آزمون کنکور است برای هیمن در نواحی و مناطق اطلاع رسانی کافی به دانش آموزان انجام شده تا برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

با کمبود 4000معلم در سال جدید روبرو هستیم

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را یکی از اولویت های مهم حوزه اداری عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید با کمبود 5 هزار نیروی انسانی روبرو هستیم که هزار نفر آن از طریق قبولین آزمون، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و سرباز معلم جبران می شود و برای جبران کمبود 4 هزار معلم تمام تلاش ما در این است که اجازه ندهیم همانند سال های قبل ،اول مهر کلاسی بدون معلم باشد.

کلنگ زنی پروژه مسکن فرهنگیان در ارتباط ویئویی با معاون اول رییس جمهوری

پاشایی در پایان گفت: فردا دوشنبه 15 اردیبهشت ماه در ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رییس جمهوری و همچنین وزیر آموزش و پرورش و وزیر مسکن همزمان با سراسر کشور پروژه هزار واحدی مسکن فرهنگیان تبریز در شهر جدید سهند کلنگ زنی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :