سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه‌ای کشت برنج در اراضی تحت پوشش کانال AMC و MC۱ شهرستان دشت آزادگان را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۸۴۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 16 May 2020

در اطلاعیه این سازمان آمده است: با توجه به ضرورت تامین آب ایستگاه پمپاژ قیصریه برای مصارف شرب شهرها و روستاهای شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان و تجارب حاصل از سال قبل که کشت شلتوک تامین آب شرب این مناطق را در تابستان با مشکل جدی مواجه کرده بود و اهمیت دوچندان تامین آب شرب در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، کشت شلتوک در محدوده تحت پوشش کانال AMC و MC۱ شامل نواحی عمرانی کوت، احمد آباد، عطابیه، دژ، قدس، ابوحمیظه، جلالیه و حمودی "اکیدا ممنوع" بوده و در صورت کشت شلتوک در این نواحی، تامین آب اراضی به هیچ عنوان انجام نخواهد شد.

داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اعمال ممنوعیت کشت شلتوک در زمین‌های زیرپوشش کانال آبیاری MC۱ در شهرستان دشت‌آزادگان، اظهار کرد: در این شهرستان با توجه به شرایطی که در بحث تامین آب شرب وجود دارد، کشت شلتوک به دلیل برداشت آب از شبکه ممنوع اعلام شده است تا مشکلی در بحث آب شرب به وجود نیاید.

وی افزود: برداشت آب از شبکه برای کشت شلتوک، تامین آب مورد نیاز برای شرب مردم را دچار مشکل می‌کند و از این رو سازمان آب و برق خوزستان کشت را در این منطقه ممنوع کرده است.

بهارلویی تصریح کرد: برای کشت شلتوک آب بسیار زیادی مورد نیاز است و کشاورزان برای کشت از کانال‌های آبیاری آب برداشت می‌کنند، از این رو با ممنوعیت کشت این محصول، دیگر امکان برداشت آب از این شبکه‌ها نیست و شرایط تامین آب شرب، مطلوب خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار