سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اعلام برخی شهرهای خوزستان به عنوان شهر سفید گفت: تقریبا در همه شهرهای خوزستان آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد و در برخی شهرها، به ویژه در اهواز و شهرهای اطراف آن آلودگی نسبتا بالا است.
کد خبر: ۸۴۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 06 May 2020

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: در ابتدای شیوع کروناویروس، در ستاد ملی مبارزه با کرونا اصطلاح شهرهای سفید، زرد و قرمز مطرح شد؛ بر این اساس شهرهای به شدت آلوده قرمز، شهرهای بدون مورد مثبت آلودگی سفید و شهرهای با شرایط بین آن‌ها زرد تلقی می‌شوند. طبق تعریف وزارت بهداشت، شهری وضعیت سفید دارد که در ۱۴ روز اخیر هیچ مورد مثبتی ثبت نکرده باشد.

وی افزود: بنابراین تمام شهرهای استان خوزستان به استثنای اندیکا، غیر سفید هستند و آلودگی دارند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: تقریبا در همه شهرهای خوزستان آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد و در برخی شهرها، به ویژه در اهواز و شهرهای اطراف آن آلودگی نسبتا بالا است.

علوی بیان کرد: با توجه به این شرایط، استانداری خوزستان مهلت سه روزه‌ای برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اصناف داد تا شرایط برای کنترل بیماری فراهم شود. نیروهای بهداشتی نیز بر اصناف، مراکز نگهداری سالمندان و معلولین و کارگاه‌های صنعتی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در خصوص اعلام مناطق سفید مخالفت یا موافق نداریم و از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت می‌کنیم اما باید توجه داشت که شاید امروز آلودگی یک شهر کم باشد اما روز بعد آلودگی بیشتری داشته باشد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مشاهده کردیم که با سفر یک فرد آلوده اهوازی به رامشیر، به صورت انفجاری موارد ابتلا افزایش یافت، بنابراین اینکه مردم فکر کنند اگر به منطقه‌ای که آلودگی کمتری دارد، بروند در امان هستند، درست نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار