در دوره پنجم شورا اینگونه بود که در سال 96 بودجه با 25 میلیارد ، سال 97 با 35 میلیارد ، سال 98 با 40 میلیارد و در سال 99 با 45 میلیارد محقق شد ، که از 25 میلیارد ، 30 میلیارد و 500 محقق شد ، از 35 میلیارد ، 37 میلیارد و هشتصد ، از 40 میلیارد ، پارسال 42 و نیم میلیارد محقق شد و امسال نیز 45 میلیارد اختصاص دادیم.
کد خبر: ۸۴۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 06 May 2020

به گزارش تابناک مازندران، دومین نشست خبری شورای شهر دوره ی پنجم شهرستان نکا در سال سوم، عصر روز سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 در دفتر شورای شهر شهرستان نکا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ابوالقاسم محمدی رئیس و سخنگوی شورای شهر نکا ضمن تبریک مناسبتهای مختلفی همچون؛ روز شورا ، کارگر ، معلم ، ماما ، روانشناس و ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، اصحاب رسانه را ارتباط دهنده بین مسئولین و مردم قلمداد کرد و از آنها بعنوان کانالهای ارتباطی که در جهت اصلاح امور و رفتار مسئولین بر می آیند تقدیر و تشکر نمود.

تشریح پروژه های مهم شورای پنجم نکا در 3 سال اخیر
 

وی ضمن آرزوی رفع ویروس کرونا از جوامع، از خبرنگاران بعنوان یکی از اصحاب آسیب پذیر در این معضل جهانی یاد کرد و خاطرنشان کرد: تلاشهای این قشر زحمتکش از چشم بینای نهادها و ارگانها مغفول واقع نخواهد شد.

محمدی در موضوع کرونا ، همچنین از رشادتها و از خود گذشتگیهای همه ی مدافعین سلامت جامعه تقدیر و تشکر کرد و شهادت مدافعین سلامت را که از جانب مقام معظم رهبری، "شهید راه سلامت" اعلام شدند تسلیت گفت.
سخنگو و رئیس شورای شهر نکا عنوان کرد: شهرداری و شورا نیز باید در بخش کرونا خدماتی را ارائه می دادند که از این موضوع دریغ نکردند و از همان ابتدا در صدد ضدعفونی کردن کوچه ها ، معابر و حتی منازل متقاضیان برآمدند.

وی تشریح کرد: اعضای شورا به اتفاق شهروندان بخصوص جوانان دهه ی 60 – 70 – 80 در گروههای جهادی بصورت خودجوش فعالیتهایی را از جمله؛ تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده انجام دادند و در راستای منویات مقام معظم رهبری اقدام به تهیه ی سبد کالا نمودند.

ابوالقاسم محمدی افزود: در ابتدای ورود کرونا شورا در اولین جلسه و نشست ، فضایی را بوجود آورد که بتواند خدماتی را ارائه نماید ، از آنجمله می توان در رایگان در نظر گرفتن اجاره بهای فروردین ماه و 30 درصد از اجاره بهای اسفند و اردیبهشت اشاره کرد که سهم خود را در گرفتن بهای اجاره از املاک خود در سطح شهر نشان داد و همچنین برای کادر بهداشت و درمان نیز به اندازه 1 واحد تا 120 متر مربع پروانه رایگان نیز در نظر گرفت و در بسته های حمایتی و ضدعفونی کردن سطح شهر نیز، مصوباتی را ارائه داد.

وی اعلام کرد: نکا تنها شهر در سطح استان بود که از همان ابتدای ورود این ویروس ، امواتِ شهروندان را بصورت شستشو تدفین می کرد که شورا مصوباتی را در این زمینه ارائه و شهرداری بعنوان مقام اجرائی آنرا انجام داد.

رئیس شورای شهر شهرستان نکا در بخش دوم سخنان خود عنوان کرد : ما بودجه ای را در سال 98 تا پایان بهمن ماه جهت سال 99 ارائه دادیم که در آن درآمدهایی را بصورت پایدار در نظر گرفتیم. از جمله آن بحث «ممیزی» شهر بود که همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد و جزء منابع درآمدی پایدار است. و همچنین ما در بخش اعظمی از ورودی شهر یعنی 27 هکتار از زمینهای نیروگاه که در 512 پلاک تفکیک و به بازنشستگان آن مجموعه داده شده بود برنامه هایی دادیم مبنی بر اینکه؛ شورا برای صدور پروانه برای عوارض آن به اندازه ی 50% ، تخفیف قائل شد تا این دسته از شهروندان برای گرفتن پروانه که جزئی از بخش نکا اعلام شد اقدام نمایند.

محمدی گفت: باتوجه به اینکه در بحث درآمد پایدار دغدغه ی بسیاری از شهرندان اینست که شهرداری چطور هزینه های خود را تامین می کند؟! ، در دوره پنجم شورا اینگونه بود که در سال 96 بودجه با 25 میلیارد ، سال 97 با 35 میلیارد ، سال 98 با 40 میلیارد و در سال 99 با 45 میلیارد محقق شد ، که از 25 میلیارد ، 30 میلیارد و 500 محقق شد ، از 35 میلیارد ، 37 میلیارد و هشتصد ، از 40 میلیارد ، پارسال 42 و نیم میلیارد محقق شد و امسال نیز 45 میلیارد اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در تحریم هستیم ، اما همچنان شاهد پویایی نکا هستیم که در مقایسه با شهرهای همجوار تفاوت را احساس می کنیم گفت: امسال هم پیش بینی ما اینست که این اتفاق خوب می افتد. نهایتا بر همین اساس برای اولین بار در طول مدت 21 سال شورا ، شورای پنجم برنامه ای را به شهرداری در خصوص هزینه کردِ پروژه ها و بودجه های عمرانی به شهرداری ارائه کرد.

سخنگوی شورای شهر نکا با بیان اینکه: بودجه ی شهرداری در دو بخش "بودجه ی جاری" و "بودجه های عمرانی" می باشد و در دو سه سال اخیر بودجه ی عمرانی ما کمتر از 55% نبود ، و همیشه بالاتر از 58% و بعضاً 60% هزینه کردیم خبر داد: امسال نیز با بیش از 20 ساعت کار توسط اعضای شورا ، برنامه ای را به شهرداری ارائه دادیم که : 26 میلیارد به بودجه ی عمرانی و 19 میلیارد به بودجه ی جاری اختصاص داده شده است.

محمدی با اشاره به اینکه: پروژه ها در چند بخش تجزیه می شود : «پروژهایی که از سالهای گذشته شروع کردیم» و «پروژه های نیمه تمام» . به شرح روند اجرائی آنها پرداخت.

«سد لاستیکی» :
رئیس شورای شهر نکا اظهار کرد: برای سد لاستیکی بیش از 5/2 میلیارد هزینه کردیم ، ولی چون مربوط به دوره ی سوم شورا بود، پیمانکار در شروع دوره ی چهارم انصراف از پروژه را اعلام کرد، که مجبور شدیم آنرا بصورت امانی در دوره ی چهارم انجام دهیم که نهایتا این پروژه چون زمان برد در شروع و مطالبتات اولیه دارای اشکال بود که بعدا در 15 بند ایرادهای فنی گرفته شد که ما در صدد اصلاح آن برآمدیم که نهایتا به 5 تا رسید. سپس نیز با گرفتن مشاور جدید درصدد آن برآمدیم تا عیوبهای باقی مانده را نیز برطرف نمائیم.

وی در ادامه افزود: اکنون بخش سازه اش به اتمام رسید و فقط بحث دسترسی مانده که باید نهایی اش کنیم تا از وجود سد لاستیکی در حوزه ی شهری بهره مند شویم.

«پروژه قرمرض» :
رئیس شورای شهر نکا در این باره اظهار کرد: تقریبا از 5/2 میلیارد از وام همیاریهای سازمان شهرداری در 4 فاز در حال استفاده هستیم، مرحله ی اول وام دریافت شد امسال به مبلغ 600 میلیون تومان مرحله ی دوم را دادیم. اگر همین الان آنجا را با 2 سال قبل مقایسه کنید دیوارهای سنگچین آن فعلا تا نیمه سنگچین آماده شده ، سرویس های بهداشتی ، ساختمان مدیریت ، نمازخانه و ساختمان کافی شاپ در دست اقدام است. 12 تا آلاچیق زده شد، از کلبه های جنگلی 4 تای آن انجام و تعدادی باقی مانده است . اتاق نگهبانی تا حدودی انجام شد. احداث فروشگاهها و تاسیسات برق و مکانیک مبلمان پارک و محوطه ی بازی کودکان در فضای بعدی هست که انجام خواهیم داد.

«تهیه قیر»:
ابوالقاسم محمدی در بحث قیر و آسفالت گفت: چون نگاه شورا در بخش پروژه ها بویژه آسفالت نگاه ویژه ایست و « پروژه آب و فاضلاب شهری » است که به همین خاطر از اهم موضوعاتی بود که در نشست با آقای شریعتی نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی داشتیم.

«سگهای ولگرد»:
سخنگوی شورای شهر نکا خبر داد: در مکان معدن زباله ، سازه ساختمان به اتمام رسیده و فقط بخش تاسیسات برقی و مکانیکی آن باقی مانده است و هدف از آن ساختمان اینست که در صدد جمع آوری سگهای ولگرد در سطح شهر هستیم که می تواند جزء منابع درآمدی ما باشد.

وی تشریح کرد: در این بخش سگهای ولگرد "جمع آوری" و سپس بصورت " جنس های نر و ماده جداسازی می شوند" ، بخش "عقیم سازی" را داریم و "واکسیناسیون" و "نگهداری در زمان مشخص" و در آیتم ششم "رهاسازی این حیوانان در مکانهای تحت کنترل محیط زیست" هست که با این هدف ما در این منطقه در حال احداث ساختمان هستیم که در شرق مازندران کم سابقه یا بی سابقه می تواند باشد و نکا در جمع آوری این حیوانات باوفا به این شکل ، پایلوت می شود.

محمدی گفت:بیش از ۱۱ میلیارد تومان در بخش آسفالت در شورا در نظر گرفتیم که در بخش های زیر است:<<بهسازی روکش آسفالت کوچه و خیابانها>> ، <<زیرسازی جدول گذاری و آسفالت کاری>> ، <<خاکبرداری و آسفالت مسیر حفاری>> که در این ۳ بخش ما آیتم های مختلف با مشخص کردن اولویت در سطح شهر داریم و اولویت بندی را در این پروژه ها مشخص کردیم که مثلا روکش آسفالت مسیر ترک محله جزو اولویت های اصلی ماست که فاز سوم فضاسازی ۳۰ متری را که امجام دادیم آن خیابان نیازمند روکش آسفالت شد و این جزو مناطقی است که در بخش آسفالت در نظر گرفتیم.

 وی اضافه کرد:از ۸۵ کوچه ای که در سطح شهر خاکی است، ۵۰ کوچه را به عنوان اولویت قرار دادیم که از این ۵۰ کوچه نیز اولویت با کوچه هایی است که حق مشارکت ۲۰% را برای کمک به آسفالت آن قسمت ها پرداخت کردند.

<<احداث کانالها در جهت هدایت آبهای سطحی>>:
سخنگوی شورای شهر نکا در این خصوص اظهار کرد:کوچه و خیابانها را با متراژ و هزینه ، اولویت بندی و مشخص کردیم. مثلا در هدایت آبهای سطحی ۲ میلیارد تومان در نظر گرفتیم، برای مطالعاتش ۵۰ میلیون تومان و ۱ میلیارد تومان برای مرمت و لایروبی ، ساختن جداول که جمعا در این بخش ، با مطالعات، بیش از ۳ میلیارد تومان در نظر گرفتیم و یک آیتم دیگر هم پ س سازی موجودات سطح شهر و حفر چاهها که بیش از ۵/۳ میلیارد تومان با مشخص کردن اولویتها اختصاص دادیم.

<<احداث پل سوم ماشین رو>>:
ابوالقاسم محمدی عنوان.کرد:این پل ، پلِ ارتباطی است که از منطقه ی چمازی؛ خیابان علمیه را به بخش اصلی شهر متصل می کند، که شورا در این بخش نزدیک به ۴ میلیارد تومان پیش بینی کرده که ما مترصد این موضوع هستیم که این کار در همین دوره شورا استارت بخورد.

<<احداث سیل بند>>:
وی افزود:احداث سیل بند نیز مد نظر شورا است که بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در این بخش پیش بینی شده است.

<<تکمیل و احداث پارکهای محلی>>:
محمدی گفت:در این بخش هم اعتباری را در نظر گرفتیم که اولویت با پارک نارنج باغ است که در پارک ملی نارنج باغ ، برنامه ی ما اینست که در پایان امسال نهایی کنیم که تا سالهای سال، جزو درآمدهای پایدار ما می شود.

<<پارکهای محلی>>:
سخنگوی شورای شهر نکا گفت:در این بخش ، اولویت را برای احداث پارک حاشیه ی رودخانه منتسب به شهدای گمنام گذاشتیم که طرح آن در دوره ی قبل تهیه شد که امیدواریم امسال شاهد احداث و بهره برداری آن باشیم.

<<ساماندهی آرامستان>>:
محمدی ضمن تشکر از علیمحمد شاعری نماینده ی فعلی نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خبر داد:نشستهایی را نیز با نماینده ی جدید مجلس شورای اسلامی داشتیم که قولهایی نیز دادند که از جمله ی آنها ؛ <<ساختمان جدید غسالخانه یا آرامستان>> و <<کشتارگاه>> بود که اکنون جای بحث این پروژه ها نیست.

<<کارخانه آسفالت>>:
وی با بیان اینکه:بنای ما اینست که استارت را محکم تر بزنیم گفت:ما در ۵۰۰۰ متر مربع در سطح شهر در ۳ نقطه موزائیک فرش در نظر گرفتیم و شرط ما این بود که موزائیک را خودمان تأمین کنیم که تولیدش را اکنون شروع کرده ایم.

<<پایش تصویری>>:
سخنگوی شورای شهر نکا خبر داد:ساختمانی که برای بخش پایش تصویری در نظر گرفتیم، امسال افتتاح می شود که نکا حداقل در مازندران می تواند جزو سه_چهار شهری باشد که مجهز و درجه یک باشد که باعث ایجاد امنیت شهروندان در سطح شهر می شود.

محمدی در پایان اعلام کرد:شورای دوره ی پنجم ، که اکنون در سال سوم خدمتش ، دپمین نشست خبری را برگزار کرده است، اگر ریاست شورا لازم بداند در بحث شفاف سازی غیر از جلسات فصلی ، جلسات ماهیانه نیز برگزار میکند تا شهروندان بدانند افراد منتخب در صدد انجام چه فعالیتهایی هستند، یا چه مصوباتی را در راستای اهداف آنها ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد:رئیس شورا در دوره ی پنجم ، سخنگوی شورا نیز هست و بنده آنلاین در خدمت همه ی شهروندان و اصحاب رسانه می باشم و حتی یک روز را بعنوان ملاقات عمومی اعلام کردیم که خواهش می کنم قبل از اینکه خبرهای شورای شهر را از کانالها و گروهها در فضای مجازب بگیرند ، جهت دریافت خبرهای خود مستقیم به دفتر شورا مراجعه کنند تا به فراخور نیاز به آنها پاسخ دهیم.

رئیس و سخنگوی شورای شهر نکا تأکید کرد:در صورت ادامه ی حمایت و همکاری ادمینهای کانالهای تلگرامی از افراد بی نام و نشان که بعضا به مسئولین شهری و منتخبین مردم تهمت می زنند، پیگیری قانونی خواهیم کرد:

خبر: الهام زارعی خبرنگار تابناک در شهرهای نکا و بهشهر

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
-
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
لایک
شهروند
|
-
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
درست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار