بهنام پریچه مدیر مسئول پایگاه خبری خوزپرس
کد خبر: ۸۴۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ 08 May 2020

خطر بيماري كرونا در خوزستان بسيار جدي هست و درصورتي كه مردم رعايت نكنند قطعا فاجعه اي رخ خواهد داد، چرا که بیماری طاعون در سال ۱۲۴۷ و بیماری وبا در سال ۱۳۰۷ هجری قمری شوشتر که مرکز استان خوزستان بود را نابود کرد و جان خیلی از مردم را گرفت و امروز سلامت همه ی مردم خوزستان نیز در خطر جدی است.

در حالي كه در روزهاي گذشته استان خوزستان با تدابير كنترلي و نظارتي مسئولان توانسته بود شيوع اين ويروس را تا حد بسيار زيادي كنترل كند امروز شاهد آن هستیم که آمار افراد مبتلا به بيماری كرونا روز به روز در حال افزایش است كه اين يك فاجعه و زنگ خطر برای خوزستان است.

وقتي به گذشته شوشتر نگاه ميكنيم در سال ۱۲۴۷ مرض طاعون درشوشتر راه یافت و در گوشه و کنار این شهر، عده کثیری را تلف کرد، و به قول لرد کرزن، قریب 20هزار نفر را به کام مرگ کشاند چنانکه پس از این بیماری که در دوران قاجار رخ داد دیگر هرگز شوشتر به آن شکوه سابق بازنگشت و چندین سال بعدنیز به جای شوشتر که از زمان صفوی تا اواخر قاجار مرکز خوزستان بود اهواز به عنوان مرکز خوزستان انتخاب شد.

بعد از بیماری طاعون بيماري وبا هم آمد و در محرم سال 1307هجری قمری اینبار وبا در شوشتر شایع شد و بخش زیادی از باقی مانده جمعیت شهر را به کام مرگ کشاند و از شهری که روزگاری در دوران ساسانی چون نگین ایران بود جز ویرانه ای باقی نماند عده ی زیادی از بین رفتند و باقی مانده ها هم شهر را ترک کردند.

مردم عزيز استان خوزستان كرونا ويروس بسيار سخت و شيوع آن بسيار آسان است و تنها راه مقابله در شرايط فعلي در خانه ماندن و رعايت نكات بهداشتي است، اگر جان خود و خانواده هاي خودتان براي شما حائز اهميت است در خانه بمانيد و از تردد غير ضروري خودداري كنيد.

امروز بسیاری از شهرهایی خوزستان در شرایط بسیار حاد هستند، تلاش های شبانه روزي بخش بهداشت و درمان خوزستان نمیتواند جوابگوی این بحران باشد، مردم عزیز خوزستان این بیماری خطرناک است و لذا برای سلامت ماندن باید عزمی جدی اتخاذ کنید.

اينجانب به عنوان صداي شما مردم عزيز تقاضا دارم به خاطر سلامت و همكاري با پرسنل بهداشت و درمان در خانه بمانيد و يك پوييش در خانه بمانيم واقعي را راه اندازي كنيم تا همه در كنار هم بتوانيم اين شرايط سخت را پشت سر بگذاريم.

ميدانم كه در اين شرايط سخت و با توجه به مشكلات اقتصادي بازاريان و كاسبان صدمه هاي بسيار زيادي ديده اند كه واقعا جاي تقدير است از بازاريان، بازاریان كه علاوه بر همه سختي ها بازار را تعطيل كردند تا سلامت مردم را به خطر نياندازند، اما امروز نیز باید عزم جدی برای فاصله گذاری با رعایت نکات بهداشتی در بازار به وجود آید تا این ویروس نابود شود.

ضمن تشکر از پرسنل زحمت کش بهداشت و درمان خوزستان، مردم عزیز وضعیت بهداشت و درمان در حالی که شبانه روزی برای مبارزه و درمان این ویروس تلاش می شود را در شبکه های مجازی دیده اید، بهداشت و درمان خوزستان توانایی درمان همه مردم در یک زمان را ندارد و این هشدار کاملا جدی است.

در پایان باید مجددا یادآوری کنم در صورت عدم رعایت در مبازه با این ویروس سرنوشت شوشتر در بیماری های طاعون و وبا، با کرونا ویروس در خوزستان تکرار خواهد شد!؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار