رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: یک نوع ملخ بومی در مراتع استان وجود دارد و امسال به دلیل افزایش بارندگی، تراکم ملخ بومی در مراتع قم افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۴۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 08 May 2020

به گزارش تابناک قم، عباس پورمیدانی با اشاره به طغیان ملخ بومی در استان قم اظهار کرد: یک نوع ملخ بومی که در مراتع استان وجود دارد که با ملخ‌های صحرایی متفاوت است، امسال به دلیل افزایش بارندگی، در مراتع استان افزایش پیدا کرده است؛ در حالی که باید تعداد این ملخ در هکتار زیر هزار یا 500 عدد باشد، اکنون تعداد آن در برخی از مراتع استان به 200 هزار عدد در هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: کانون‌های انتشار ملخ بومی در استان قم شناسایی شدند و حدود 30 هزار هکتار از مراتع استان به شدت به این نوع از ملخ آلوده هستند. مبارزه با ملخ بومی در حدود 400 هکتار از مراتع قم صورت گرفته است. بیشتر مراتعی را برای مبارزه درنظر گرفتیم که نزدیک به شهر هستند و ممکن است که ملخ از این مراتع به داخل قم برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: ملخ‌های بومی استان اکنون در سن پرواز نیستند، ولی به زودی به سن بلوغ می‌رسند و قادر به پرواز خواهند بود که امکان ورودشان به شهر است، البته ملاحظاتی در زمینه مبارزه با این ملخ‌ها وجود دارد که به محیط زیست آسیب نرسد. به دنبال مبارزه حداقلی هستیم تا پس از گرم شدن هوا و به تبع آن افزایش تلفات، شاهد کنترل ملخ‌های بومی در استان قم باشیم.

پورمیدانی با اشاره به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار نوبت خسارت سیل، تگرگ و سرما را در بخش کشاورزی استان را داشتیم. خسارت‌های وارد شده به این بخش در سال جاری احصاء شده است و مجموع اعتبار درخواستی استان حدود 75 میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های مستقیم به بخش کشاورزی در سال جاری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار