هفت ووشوکار استان قم در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آقایان و بانوان در اردوی تیم‌های ملی ووشو برای کسب سهمیه رقابت‌های برون‌مرزی تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ 09 May 2020

به گزارش تابناک قم، بعد از برگزاری رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور که جنبه انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را داشت، قرار بود برترین‌ها بلافاصله به اردوی تیم‌های ملی بروند و با برگزاری پیکارهای انتخابی درون اردویی و تمرین زیر نظر کادر فنی برای اعزام‌های برون‌مرزی آماده شوند.

اما شیوع ویروس کرونا تمام معادلات ووشوکاران را به هم ریخت و اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی لغو شد، با این حال ووشوکاران همانند ورزشکاران سایر رشته‌ها این روزها در خانه تمرینات خود را پیگیری می‌کنند تا به محض صدور مجوز فعالیت‌های ورزشی و بازگشایی اماکن در اردوهای تیم ملی حاضر شوند.

ووشوکاران قم در مسابقات کشوری سال گذشته و انتخابی تیم‌های ملی عملکرد موفقی داشتند، به طوری که هفت ووشوکار قم شامل دو نماینده در بخش بانوان و پنج ووشوکار در قسمت آقایان با قرار گرفتن روی سکوهای برتر و کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز مجوز حضور در اردو را کسب کردند.

مدال طلای بانوی ووشوکار قم از انتخابی تیم ملی بزرگسالان

پریسا حیدری در رده سنی بزرگسالان بخش بانوان ووشوکار طلایی قم در رقابت‌های کشوری آبان ماه سال 1398 بود، ورزشکار با تجربه‌ای که افتخارات زیادی در کارنامه دارد و در حالی که رقابت‌ها به میزبانی تبریز برگزار شد در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم به میدان رفت و با شکست تمامی رقبا بالاتر از فریناز نذیری روی سکوی قهرمانی جای گرفت، در این وزن سکینه قاسم‌زاده از تیم میزبان و به همراه سیده‌مائده موسویان از کیش مشترکا سوم شدند.

نشان برنز دختر جوان قم از پیکارهای ساندا

بهمن ماه سال 98 مسابقات قهرمانی رده‌های سنی پایه ووشو ایران برگزار شد، پیکارهایی که میزبان آن شهرستان ماهشهر استان خوزستان بود و ورزشکاران بخش ساندا یا مبارزه در اوزان منهای 48، 52، 56 و 60 کیلوگرم به میدان رفتند و نشان برنز وزن منهای 56 کیلوگرم رده جوانان بخش ساندای آن نصیب قم شد.

در این وزن ریحانه سلمان‌پور عضو تیم منتخب هیأت ووشو قم بود که با یک باخت در مسابقات رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز شد، در حالی که در این وزن هستی سلیمی از تیم هیأت کرمانشاه قهرمان شد، آرتینا برجسته از لرستان در جایگاه دوم ایستاد و هر سه ووشوکار به اردوی تیم ملی راه یافتند.

بازگشت مرد نقره‌ای ووشو جهان با برنز انتخابی تیم ملی

آذر ماه سال گذشته با برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو، مسابقات ووشوی قهرمانی بزرگسالان ایران در بخش مردان به میزبانی هیات البرز برگزار شد، پیکارهایی که در آن بیش از 400 ووشوکار تالوکار و سانداکار به میدان رفتند و امیر نجفی‌پور برای تیم هیات قم از بخش ساندا مدال برنز گرفت.

در رقابت‌های رده سنی نوجوانان انتخابی تیم ملی ووشو امیر نجفی‌پور در وزن منهای 60 کیلوگرم به عنوان نایب‌قهرمان جوانان جهان یکی از بخت‌های اصلی کسب مقام قهرمانی و نشان طلا بود اما سرانجام بعد از سعید جاوید از هیات اردبیل و عیسی آرسیون از هرمزگان در جایگاه سوم به کار خود پایان داد.

3 مدال نقره و برنز قمی‌ها از انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان

موفقیت‌های ووشو قم در مسابقات کشوری سال گذشته و انتخابی تیم‌های ملی به همین جا ختم نشد، زیرا در رده سنی جوانان مهدی هنرجی با ایستادن روی سکوی سوم جواز ورود به اردوی تیم ملی را کسب کرد و در رده سنی نوجوانان نیز دو نشان نقره و برنز از بخش تالو به تیم منتخب قم اختصاص پیدا کرد.

در بخش تالوی انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران محمدمهدی سپهری با کسب مقام نایب‌قهرمانی به عنوان یک پدیده خود را معرفی کرد و علیرضا محمدی در همین رشته در رتبه سوم ایستاد و نشان ارزشمند برنز را نصیب ووشو قم کرد تا ووشو بعد از مدال طلای جوانان آسیا در عرصه داخلی نیز سال موفقی را تجربه کند.

ووشوکار طلایی قم بدون انتخابی در اردوی تیم ملی

علاوه بر مدال‌آوران مسابقات انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هر دو بخش آقایان و بانوان که 6 سهمیه را به ووشو قم اختصاص دادند، ووشوکاری که نیمه نخست سال 1398 از پیکارهای 2019 ووشو قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا گرفته بود بدون انتخابی به تیم ملی راه یافت.

این ووشوکار مهدی اکبری‌مقدم است که در مسابقات سال گذشته قهرمانی جوانان آسیا با اقتدار تمامی حریفان خود را از پیش‌رو برداشت و قم را صاحب مدال طلای آسیا کرد، ووشوکاری که قم را بعد از سال‌ها از یک رقابت برون‌مرزی معتبر ووشو صاحب مدال کرد و نام خود را نیز در بین برترین‌های این رشته بر سر زبان‌ها انداخت.

محمدزاده: کار و تلاش زیادی کرده‌ایم و مزد آن را می‌گیریم

رئیس هیات ووشو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این موفقیت‌ها را نشان از توانمندی بالای ووشو قم دانست و تصریح کرد: این اتفاق در دومین سال فعالیت هیات نشان می‌دهد که ما توانایی انجام کارهای بزرگ دیگری را هم داریم و در آینده به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت، چون کار و تلاش زیادی کرده‌ایم و مزد آن را می‌گیریم.

جواد محمدزاده اضافه کرد: ووشو ایران در آسیا و جهان یکی از کشورهای موفق و قدرتمند محسوب می‌شود و حیف که جای این رشته در رویداد بزرگ و مهمی همچون المپیک خالی است، اما حضور این رشته در بازی‌های المپیک جوانان نویدبخش اتفاقات خوبی برای ووشو است و امیدوارم که ما هم از این رقابت‌ها سهمیه بگیریم.

لغو اعزام‌های برون‌مرزی به دلیل شیوع کرونا

وی با اشاره به کسب مجوز حضور در اردوی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان توسط هفت تن از ووشوکاران قم، عنوان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا تمام اردوهای ملی را لغو کرد اما ووشوکاران با تمرینات اختصاصی آمادگی خود را حفظ می‌کنند و منتظر بازگشایی اماکن و شروع تمرینات تیم‌های ملی هستند.

رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به لغو رقابت‌های مهم برون‌مرزی به دلیل شیوع کرونا، افزود: مسابقات ووشوی دانشجویان جهان که قرار بود امسال اواخر تیر ماه در چین به انجام برسد به دلیل همین اتفاق، توسط فدراسیون جهانی لغو و به زمان دیگری موکول شد، همچنین برگزاری جام ‌جهانی تالو به 2022 رفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار