معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از مزارع استان گفت: پیش بینی می کنیم که امسال یک میلیون تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود.
کد خبر: ۸۴۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 11 May 2020

محمد قاسمی نژاد با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از مزارع استان اظهار کرد: برداشت این محصول از روز اول اردیبهشت ماه در شهرستان ها آغاز شده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول افزود: سطح زیر کشت چغندرقند در استان حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار است و در این زمینه پیش بینی می شود یک میلیون تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: این محصول پس از برداشت برای ۸ کارخانه قند که ۷ کارخانه در خارج از استان و یک کارخانه درون استان است، فرستاده می شود.

قاسمی نژاد عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در بحث کشت چغندرقند وجود دارد، برنامه ریزی هایی انجام گرفته تا در افق ۱۴۱۰ سطح زیر کشت این محصول به حدود ۶۵ هزار هکتار و تولید چغندرقند به حدود ۶ میلیون تن در سال برسد.

وی خاطرنشان‌کرد: این کار یک گام اساسی برای خودکفایی کشور به شکر است و در این زمینه در تلاش هستیم تا بتوانیم با تولید این محصول جایگاه خوزستان را در بحث کشت چغندرقند و تامین شکر مورد نیاز کشور ارتقا ببخشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار