مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به فعالیت 99 درصد معلمان در سامانه شاد از حضور 56.5 درصد دانش‌آموان این شهرستان در سامانه شاد خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 10 May 2020

حمایت از 1300 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

بهجت تربتی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون 99 درصد معلمان مدارس وارد سامانه شاد شدند، 56.5 درصد دانش‌آموزان در سامانه شاد حضور دارند، 97 درصد کلاس‌های ما در این سامانه فعال هستند.

وی در خصوص ثبت نام الکترونیکی کتاب تصریح کرد: تاکنون 28 درصد دانش‌آموزان شهرستان گرگان برای دریافت کتاب در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی https://www.irtextbook.com ثبت‌نام کردند، سال گذشته به دلیل اقدام دیرهنگام برای ثبت نام کتاب ناگزیر شدیم حدود سه ماه بعد از سال تحصیلی به دنبال تهیه کتاب‌های دانش‌آموزان باشیم.

* حمایت از 1300 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به اینکه توجه به آموزش‌های کیفی یکی از سیاست‌های جدی است، افزود: برای اینکه جایگاه سرگروه‌ها و گروه‌های آموزشی را تقویت کنیم و معلمان توانمندتر شوند همچنین آمادگی بیشتر و به‌روز تری نسبت به مسائل آموزشی داشته باشند توجه به آموزش‌های کیفی را سرلوحه قرار دادیم.

تربتی‌نژاد؛ حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم را یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش برشمرد و گفت: برای اینکه از تعداد دانش‌آموزان محروم از تحصیل کم کنیم این مهم را در دستور کار خود قرار دادیم، از تعداد 5 هزار دانش آموز محروم از تحصیل توانستیم شرایط لازم را برای یکهزار و 300 دانش‌آموز فراهم کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته با توجه به اینکه حدود 600 نفر نیروی بازنشسته داشتیم موفق شدیم حدود 350 نفر از این همکاران را در مجموعه نگه داریم و درخواست استمرار خدمت از آنها گرفتیم، تعداد 250 نفر به درجه بازنشستگی نائل شدند و کمبود نیرو را از طریق نیروی حق التدریس جبران کردیم.

* اتصال مدارس روستایی و شهری گرگان به اینترنت پرسرعت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان از جذب 170 نیروی حق التدریس به منظور جبران کمبود نیروی انسانی خبر داد و گفت: امسال بیش از 600 نفر شرایط بازنشستگی دارند که تلاش داریم درخواست خدمت از این افراد را بگیریم.

تربتی‌نژاد از جذب حدود 50 نیروی جدید از دانشگاه فرهنگیان برای کمک به جبران کمبود نیروی انسانی به سیستم آموزش و پرورش خبر داد و ابراز کرد: نیروهای انتقالی از شهرستان‌های دیگر نیز کمبود منابع انسانی را جبران می‌کنند.

وی بیان کرد: همه مدارس روستایی و شهری که محروم از اینترنت پرسرعت بودند تا دو سال از اینترنت رایگان برخوردار می‌شوند که این طرح در شهرستان گرگان اجرا شد.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار