مدیرعامل برق منطقه ای استان با اشاره به وقوع گرد و خاک:
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: با توجه به وقوع گرد و خاک در خوزستان کار شستن مقره ها و پست های برق در حال انجام است.
کد خبر: ۸۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 16 May 2020

محمود دشت‌بزرگ با اشاره به شستشوی پست های برق شهر اهواز، اظهار کرد: با توجه به وقوع گرد و خاک در چند روز گذشته در شهر اهواز، شستشوی پست های برق در این شهر مجددا شروع شده و پست ۱۳۲ کیلوولت آزاد اهواز با آب مقطر شستشو شده است.

وی با بیان اینکه عملیات شستشوی پست های ۲۳۰ کیلوولت اهواز ۳ و اهواز جنوبی نیز در این هفته آغاز می شود، افزود: کار شستشوی پست های برق در دیگر شهرستان هایی که گرد و خاک بوده نیز آغاز شده و شستشوی دو پست مهم در آبادان و اروند به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: در طی چند سال اخیر به واسطه گرد و خاک هایی که بعضا شدت آن ها بسیار بالا بوده است شستشوی مداوم تجهیزات برق برای جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، در دستور کار قرار گرفته و در حال تکرار شدن است.

دشت بزرگ با بیان اینکه گرد و خاک هزینه های سنگینی بر تجهیزات برق وارد می کند، عنوان کرد: برای مقابله با این پدیده مخرب، تجهیزات مدرنی سفارش و خریداری شده است که برخی از آن ها مانند مقره شوها که قابلیت شستشوی خطوط در حالت گرم و سرد را دارند، تنها در خوزستان موجود است و به لحاظ گستردگی و مستمر بودن شستشوها بعد از هر گرد و خاک، یک کار استثنایی در سطح دنیا در حال انجام است.

وی ادامه‌ داد: علاوه بر این اقدامات، برای پایداری شبکه برق در شرایط گرد و خاک، تعویض مقره ها و پوشش عایقی پست ها نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است. در این زمینه نسل جدید پست هایی که احداث می شود به صورت GIS بوده و در برابر شرایط متفاوت جوی و گرد و خاک مقاوم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار