مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: از خردادماه امسال تمامی دفترچه‌های درمانی کاغذی باید به تدریج حذف شده و ارائه خدمات الکترونیک جایگزین آن شود.
کد خبر: ۸۴۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 12 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر سعید جوانشیر در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث الکترونیکی شدن خدمات سازمان‌های دولتی، اظهار کرد: در این خصوص ابلاغی دریافت کرده ایم که از خردادماه امسال تمامی دفترچه‌های درمانی کاغذی باید به تدریج حذف شده و ارائه خدمات الکترونیک جایگزین آن شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات لازم برای الکترونیکی کردن خدمات از جمله نسخه نویسی الکترونیکی را در بیمه سلامت استان آغاز کرده ایم، افزود: این مهم از پنج سال قبل به صورت پایلوت از استان کرمان آغاز شده و در ادامه سال گذشته به کل کشور تعمیم داده شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: در سطح بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان طرح استحقاق سنجی درمان انجام شد و رتبه اول کشوری را در این مورد کسب کردیم، در بیمارستان‌های خصوصی استان نیز امسال در این راستا ارائه خدمت به بیماران از جمله خدمات بستری را بدون دفترچه و تنها با اعلام کد ملی خواهیم داشت.

جوانشیر ادامه داد: از خدمات بیمه سلامت همگانی سه دهک اول اقتصادی بر اساس ثبت نام در آزمون بهره مند می‌شوند و اعتبار دفترچه‌های آنها یک ساله است، افراد زیرمجموعه دهک چهارم نیز تنها با پرداخت ۵۰ درصدی حق سرانه معادل ۳۳۰ هزار تومان از این خدمات در طول یکسال استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: دهک‌های ۵ تا ۱۰ اقتصادی جامعه در راستای استفاده از خدمات بیمه سلامت با پرداخت ۱۰۰ درصدی سرانه یعنی معادل ۶۶۰ هزار تومان از این خدمات بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با بیان اینکه از تیرماه امسال دیگر تاریخ اعتبار بر روی دفترچه‌های درمانی درج نمی‌شود و پزشک بر اساس استعلام از سیستم زمان اعتبار دفترچه درمانی بیمار را چک می‌کند، عنوان کرد: این اقدام به این دلیل انجام شده است که از دفترچه‌های درمانی در حالی که برگه‌های نسخه زیادی داشتند به دلیل اتمام اعتبار دیگر قابل استفاده نبودند.

جوانشیر با بیان اینکه شیوع کرونا در کشور موجب شد تا کمی دیدگاه و نگرش دولت در پرداخت بدهی‌های بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت و تأمین اجتماعی تغییر کند، افزود: در این راستا اعتباری را به بیمه‌ها تزریق کردند که با آن بدهی‌های سال ۹۷ را تسویه کردیم و پرداخت بدهی‌های سال قبل نیز در دستور کار و در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سازمان بیمه سلامت امسال ۸ درصد افزایش است، گفت: کرونا طی دو ماه گذشته بخش‌های مختلف سیستم درمانی کشور را تحت تأثیر قرار داده است در این بازه زمانی عمل‌های جراحی کمتر انجام شد و تنها عمل‌های اورژانسی صورت می‌گرفت، از طرفی هزینه تصویربرداری مانند سی تی اسکن افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار