کد خبر: ۸۴۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 13 May 2020

کشف بیش از ۳۰۰۰ عدد ماسک احتکاری در رشت

تابناک/ فرمانده انتظامی گیلان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی ۳۵۵۰ عدد ماسک خارجی احتکاری در شهرستان رشت کشف شد.

سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار اقلام بهداشتی در یک انبار در شهر رشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تحقیقات نامحسوس صورت گرفته از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند. در بازرسی از این انبار، ۳۵۵۰ عدد ماسک خارجی احتکاری کشف شد.

سردار ملکی بیان کرد: در این رابطه متهم ۴۸ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با محتکران از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از احتکار اقلام بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

وی ادامه داد: در ماموریتی جداگانه ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام تحقیقات از فعالیت یک کارگاه تولید اقلام بهداشتی غیرمجاز در شهرستان رشت مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی گیلان افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس دریافتند متصدی این کارگاه در شرایط غیربهداشتی و بدون دریافت مجوزهای لازم، نسبت به تولید اقلام بهداشتی و توزیع آن با خودروهای سواری اقدام می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده در این رابطه بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی، صمت، علوم پزشکی و استاندارد به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار ملکی تصریح کرد: در بازرسی از این مکان ۱۰۴۸ ثوب گان، ۱۱۱۲ عدد کلاه جراحی، ۷۴۲ عدد پاپوش، ۸۳۷ عدد لباس پرستاری، ۱۲ هزار عدد دستکش و ۳۸ طاقه پارچه تولید شده غیربهداشتی کشف شد. برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی کالای کشف شده ۳ میلیارد ریال است.

سردار ملکی با اعلام اینکه متهم ۶۵ ساله این پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، ادامه داد: با توجه به تخلفات صورت گرفته مکان مورد نظر پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد. پلیس با قاطعیت و به صورت قانونی با متخلفان و تولید کنندگان اقلام غیربهداشتی برخورد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار