کد خبر: ۸۵۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 14 May 2020
 
تابناک/سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان از انعقاد تفاهم نامه‌هایی با نیروی انتظامی استان کرمان و سپاه ثارالله کرمان در زمینه استفاده از ظرفیت مصلحین، مشاورین و بسیجیان در مراکز مشاوره کلانتری‌ها و بسیج خبر داد.
 

خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل، سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور اجتماعی و فرهنگی دادگستری کل استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه‌هایی با نیروی انتظامی استان کرمان و سپاه ثارالله کرمان در زمینه استفاده از ظرفیت مصلحین، مشاورین و بسیجیان در مراکز مشاوره کلانتری‌ها و بسیج خبر داد.

وی در دیدار معاونان اجتماعی فرماندهی انتظامی و سپاه ثارالله عنوان کرد: درآینده نزدیک از مشاوران حقوقی، مشاوران تربیتی، مددکار انتظامی، بسیج و مصلحین آموزش دیده با همکاری رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی برای کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و ترویج صلح و سازش و جلوگیری از ورود پرونده به دستگاه قضایی استفاده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر نیازمند تغییر نگرش مردم جامعه به دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سپاه از عدالت کیفری به عدالت ترمیمی هستیم و این امر با برنامه ریزی جامع و هدفمند و ایجاد نگاهی نو به ظرفیت عظیم موجود در این دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

قویدل ادامه داد: این نهاد‌ها به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی در بسیاری از برنامه‌های پیشگیرانه موفق و کارآمدعمل کرده اند، اما حضور این دستگاه‌ها به تنهایی کافی نیست و نیاز به همکاری بیش از گذشته، دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی مراکز و سازمان‌هایی هستند که از امتیازات دولتی بهره مند می‌شوند، ولی بدلیل فقدان برنامه هدفمند و جامع از هدف اصلی خود فاصله گرفته اند که قطعا با همگرایی و تعامل دوسویه، می‌توان از ظرفیت عالی این نهاد‌ها نیز در کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کرمان بهره برد.

قویدل تاکید کرد: مدیریت، تقسیم کار و شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها و نهاد‌های دخیل در امر پیشگیری می‌تواند به عنوان یک حرکت هدفمند مد نظر قرار گیرد تا با همکاری و همگرایی در زمینه هدف اصلی که اقدامات پیشگرانه و کاهش آسیب است همراه و همسو باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار