کد خبر: ۸۵۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 17 May 2020
 

تابناک/یک شرکت دانش بنیان در رودسر دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح که ویروس کرونا را در مدت 2 ساعت از بین می برد ساخته است.

 
ساخت دستگاه نابود کننده ویروس کرونابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رییس پارک علم و فناوری رودسر امروز با اشاره به اینکه این دستگاه نتیجه 2 سال تحقیقات محققان رودسری است گفت : اگرچه دستگاه ضد عفونی هوا و سطوح درابتدا  برای از بین بردن میکروب ها ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها ساخته  شده است اما با شیوع  ویروس کرونا آزمایش هایی که  روی این  دستگاه انجام  شده نشان داد که  این دستگاه  قادر است ویروس کرونا  را در مدت  2 ساعت در هوا و سطوح از بین  ببرد.
عادل رنجی با اشاره به اینکه دستگاه ضد عفونی هوا و سطوح ویروس کرونا هیچ بویی ندارد و  2 برابر حجم استریل کنندگی اش بو زدایی نیز دارد افزود : تاکنون 100 دستگاه ضد عفونی هوا و سطوح در این شرکت دانش بنیان تولید و درمکان های مختلف گیلان از جمله بیمارستان ، آزمایشگاه ، مسجد ، پایانه مسافر بری ، باشگاه ورزشی ، آمبولانس و  مدرسه نصب شده است .
وی گفت : این دستگاه ثبت بین المللی شده و گواهی ce اروپا، ایزو 9001 و تاییدیه آزمایشگاه مرجع ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  را نیز دارد.
دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم که حدود 3 هفته دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح  را آزمایش کرده است  می گوید : تکنولوژی بکار رفته در این دستگاه از نوع پلاسمای سرد است که با تولید اتم اکسیژن و اکسید کردن پاتوژن یا میکروب های هوا و دمیدن آن در محیط در مدت  2 ساعت هوا و سطوح آلوده به ویروس کرونا را ضد عفونی می کند.
دکتر محمد شناگری با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح با استفاده از نانو تیتانیوم و کوارتز به نحوی است که  مقدار ازن آن بسیار پایین است و هیچ ضرری برای انسان ندارد  افزود : مزیت نسبی این دستگاه نسبت به  دستگاه های دیگر ضد عفونی کننده موجود در بازار از جمله اشعه ماورای بنفش و یو وی در این است که نور یو وی وقتی روشن می شود علاوه بر اینکه سرطان زاست و کسی در محیط نمی تواند باشد به صورت مستمر کار هم نمی کند در حالیکه دستگاه پلاسمای سرد به صورت دائم همه میکروب ها و ویروس های محیط و سطوح را کنترل وازبین می برد.
جمعی از محققاق دست اندرکار در ساخت دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح تولید هم  در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما  با اشاره به اینکه این دستگاه 100 درصد ایرانی است و هیچ قطعه خارجی در آن بکار نرفته است گفتند : اگرچه ما کار خود را با22 میلیون تومان سرمایه  و در فضای 15 متری در پارک علم و فناوری رودسر شروع کردیم اما برای توسعه کارخود خواهان حمایت مسولان و دریافت تسهیلات  بانکی هستیم.
 آقای کهن روز رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رودسر هم  با پیگیری خبرنگار صدا وسیما قول مساعد داد که برای گسترش کار این محققان جوان همکاری های لازم  را خواهد کرد و با معرفی آنان  به بانک کار آفرینی 500 میلیون تومان تسهیلات با بهره 4 درصد و تنفس یک  ساله را  برایشان فراهم می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار