رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان عنوان کرد:
رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش گفت: کشاورزان با دو بحران کمبود سوخت و ماشین آلات جهت حمل محصولات برداشت شده مواجه شده اند.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 18 May 2020

عبدالرحیم رحیمی‌نیا اظهار کرد: در سال ۹۸ که سال رونق تولید نام داشت، کشاورزان با وجود مشکلات فراوان از جمله بحران کمبود کود شیمیایی به خصوص کود اوره و صرف هزینه های زیاد، محصولات مختلف مانند چغندرقند، گندم و کلزا را با اولویت دادن به اقتصاد کشور به ویژه در بحث امنیت غذایی کشت کردند.

وی افزود: کشاورزان امنیت غذایی کشور را حتی بر معیشت خود ترجیح دادند و با تلاش، کشت های خود را به مرحله برداشت رسانده اند اما در سال ۹۹ که سال جهش تولید و زمان برداشت این کشت ها است، کشاورزان با دو بحران کمبود سوخت و ماشین آلات جهت حمل محصولات برداشت شده مواجه شده اند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش تصریح کرد: بحران کمبود سوخت علاوه بر به خطر انداختن فعالیت ماشین آلات معمول کشاورزی که کار آماده سازی اراضی برای کشت آینده را به تأخیر می اندازد، مشکلاتی را نیز در بحث ماشین آلاتی که کار برداشت چغندرقند و گندم را به عهده دارند به وجود آورده است.

رحیمی نیا ادامه داد: همچنین کمبود شدید کامیون برای حمل حدود یک میلیون تن چغندرقند تولیدی آماده برداشت کشاورزان، آن ها را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد و در این زمینه انتظار داریم تا مسوولان استان و کشور هرچه سریعتر برای این مشکلات آستین بالا زده و کام تلخ کشاورزان را شیرین کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰۰ هزار تن چغندرقند خوزستان باید به هفت کارخانه خارج از استان حمل شود، ضروری است مسئولان به ویژه وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خوزستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با صدور دستور اعمال مدیریت ترخیص کالا در بنادر و به تأخیر انداختن ترخیص کالاهای غیرضروری به مدت یک ماه و همچنین اختصاص سهمیه اضافی سوخت، لاستیک، روغن و ... به کامیون هایی که این محصول استراتژیک و فساد پذیر را حمل می کنند، شرایط را برای حمل این محصول فراهم کنند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و همچنین اهمیت مساله جهش تولید، انتظار داریم تا به این مساله و مشکلات به صورت جدی نگاه شود و شرایط برای کشاورزان در مقایسه با سال گذشته بهتر شود تا آن ها بتوانند با دغدغه کمتری به تولید بپردازند و به فکر تامین امنیت غذایی کشور باشند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار