معاون بیمه تامین اجتماعی فارس از تمدید خودکار دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 18 May 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:تابنده افزود: از یکم خرداد فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.
وی گفت: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در همه مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل؛ USSD، Mobile App، SMS و نرم افزار‌های تحت وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir انجام خواهد شد.
معاون بیمه تامین اجتماعی فارس ادامه داد: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.
تابنده اضافه کرد: سامانه‌های ۴ گانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.
وی تصریح کرد: در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.
معاون بیمه تامین اجتماعی فارس گفت: همه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از؛ پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بند " ۱" هستند. ضمناً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.
تابنده افزود: در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.
وی گفت: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد

تابنده با بیان اینکه بیمه شدگان و مراکز درمانی طرف قرارداد با مراجعه به سامانه سازمان تامین اجتماعی به نام سرویس استحقاق درمان می‌توانند از اعتبار دفترچه مطلع شوند، اضافه کرد: بیمه شدگانی که اطلاعات شخصی آن‌ها به خصوص شماره تلفن همراه آن‌ها در سیستم درج شده باشد نیازی به مراجعه برای تمدید دفترچه نخواهند داشت.

از بیست و یکم اردیبهشت سال جاری، امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی، در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir ایجاد شده و بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سامانه با کد کاربری و رمز عبور مختص خودشان و از طریق گزینه درخواست بازنشستگی، نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست اقدام کنند.
چنانچه درخواست بازنشستگی خارج از وقت اداری یا ایام تعطیل توسط بیمه‌شده ارسال شود، ثبت درخواست در سیستم شعبه تامین اجتماعی، در اولین روز کاری بعدی صورت می‌گیرد.
وی گفت: از بیمه‌شدگان درخواست می‌شود پس از ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری تا اطلاع ثانوی به شعبه تامین اجتماعی مراجعه نکنند. به محض اعلام سابقه از سوی واحد نام نویسی و حساب‌های انفرادی، مراحل بعدی انجام فرایند بازنشستگی، به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.
بدیهی‌است اخذ و کنترل اصل شناسنامه بیمه‌شده و امضای فرم درخواست بازنشستگی به منظور احراز هویت وی در اولین مراجعه الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار