مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس گفت:گشت مشترک این اداره با همراهی پلیس امنیت اقتصادی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۳۵ تن شکر در قالب ۲ محموله در شیراز کشف و توقیف کردند.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 19 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی مبشری، افزود: در مورد نخست ۱۵ تن شکر احتکار شده در یک انبار در شیراز کشف شد که بررسی‌های اولیه نشان داد که این انبار فاقد شناسه ثبت در سامانه جامع انبارها بوده و شکرهای مکشوفه را افراد سودجو به قصد سوء استفاده از وضعیت بازار در این محل دپو کرده اند.
وی ادامه داد: روز گذشته نیز ماموران پلیس امنیت اقتصادی یک دستگاه تریلر حامل ۲۰ تن شکر را در شیراز متوقف کردند.
او اظهار داشت: این محموله شکر نیز به بهانه انتقال به یک کارخانه تولید مواد غذایی بارگیری شده بود اما در ادامه با هدف توزیع و عرضه خارج از شبکه تغییر مسیر داده بود.
مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس افزود: شکرهای مکشوفه برای مصرف شهروندان به شکل بسته‌های یک کیلویی و به قیمت مصوب در اختیار اتحادیه مربوط قرار گرفت و پرونده متخلفین نیز برای بررسی های بیشتر و روشن شدن جوانب موضوع به شعبه ویژه احتکار تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
مبشری گفت: تعزیرات حکومتی در برخورد با محتکران و اخلال‌گران بازار و احتکار کنندگان اقلام و کالاهای ضروری و اساسی مورد مردم، هیچگونه اغماضی نخواهد کرد.

برخی فروشگاه ها بسته های یک کیلویی شکر را به قیمت ۵ هزار و ۹۰۰ تومان یعنی نرخ درج شده بر بسته بندی آن عرضه می کنند.

رسیدگی به یک هزار و ۷۰۰ پرونده تخلفات صنفی

وی، با اشاره به بررسی یک هزار و ۷۰۰ پرونده تخلفات صنفی در شعب اداره کل تعزیرات حکومتی فارس از ابتدای امسال تاکنون گفت: احکام صادر در خصوص این پرونده‌ها به جریمه ۶۳ میلیارد ریالی برای متخلفین منتهی شد.
مبشری بیان کرد: هم‌اینک گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین شبکه‌های بهداشت در سراسر استان فعال است.
او ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم چنانچه اطلاعی از احتکار کالا و یا انبارهای غیر مجاز دارند مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ اعلام کنند.

 

برچسب ها: شکر ، قاچاق ، کشف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار