کد خبر: ۸۵۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 19 May 2020

 

آمار‌ها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید ۱۹ به رقم ۳۲۰ هزار و ۱۸۹ نفر رسیده و تاکنون ابتلای چهار میلیون و ۸۹۴ هزار و ۲۷۸ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
 
                                                   ایران در رتبه چندم آمار جهانی شیوع کرونا است؟

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها بیش از یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید ۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید ۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین روسیه و اسپانیا به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته برزیل و انگلیس با افزایش شمار مبتلایان جدیدِ خود در فهرست جهانی کشور‌های درگیر کرونا از ایتالیا پیشی گرفته و در رتبه چهارم و پنجم این فهرست قرار گرفته‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۹۴ مبتلا - ۹۱ هزار و ۹۸۱ قربانی

۲. روسیه ۲۹۰ هزار و ۶۷۸ مبتلا - ۲۷۲۲ قربانی

۳. اسپانیا ۲۷۸ هزار و ۱۸۸ مبتلا - ۲۷ هزار و ۷۰۹ قربانی

۴. برزیل ۲۵۵ هزار و ۳۶۸ مبتلا - ۱۶ هزار و ۸۵۳ قربانی

۵. انگلیس ۲۴۶ هزار و ۴۰۶ مبتلا - ۳۴ هزار و ۷۹۶ قربانی

۶. ایتالیا ۲۲۵ هزار و ۸۸۶ مبتلا - ۳۲ هزار و هفت قربانی

۷. فرانسه ۱۷۹ هزار و ۹۲۷ مبتلا - ۲۸ هزار و ۲۳۹ قربانی

۸. آلمان ۱۷۷ هزار و ۲۸۹ مبتلا - ۸۱۲۳ قربانی

۹. ترکیه ۱۵۰ هزار و ۵۹۳ مبتلا - ۴۱۷۱ قربانی

۱۰. ایران ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ مبتلا - ۷۰۵۷ قربانی

طبق این گزارش، همچنین کشور‌های هند با ۱۰۱ هزار و ۲۶۱ مبتلا، پرو با ۹۴ هزار و ۹۳۳ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۶۰ مبتلا، کانادا با ۷۸ هزار و ۷۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۵۷ هزار و ۳۴۵ مبتلا، بلژیک با ۵۵ هزار و ۵۵۹ مبتلا و مکزیک ۵۱ هزار و ۶۳۳ بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین سایر کشور‌هایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل شیلی، هلند، پاکستان، قطر، اکوادور، سوئیس، بلاروس، سوئد، پرتغال، سنگاپور، ایرلند، امارات متحده عربی و بنگلادش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار